koupe Linuxu

Tomas Valousek xvalous na pluto.spsselib.hiedu.cz
Středa Červenec 18 00:33:31 CEST 2001

On Tue, 17 Jul 2001, Radek Vybiral wrote:

> Protoze jsme ve svete Linux, kde nas do upgradu nenuti zadna firma, je
> vzdy tato otazka na miste. Pokud pouzivate system v ostrem provozu, vse co
> ma funguje, sledujete bezpecnostni updaty, tak neni nutne vubec updatovat
> na nejake vyssi verze.
Naprosty souhlas... Co funguje, do toho nerejpat, pouze sledovat
bezpecnostni updaty.

> Pokud ten pocitac slouzi tak rikajic na hrani, je mozne pouzit vicemene
> jakoukoliv posledni verzi dostupnych distribuci, protoze ty v sobe
> zahrnuji to co je momentalne dostupne.
Nemusi byt "jenom na hrani", muze to byt i workstation v praci nebo doma.

> Otazka je, zda zmenit distribuci za jinou, protoze to v sobe vzdy nese
> nutnost prizpusobeni se zmenam obvyklych v jinych distribucich. Ale to
Ja bych dokonce rekl, ze pokud nemate _vylozene zasadni_ duvod proc menit
distribuci, tak je to nesmysl. Muzete ztracet cas uz na takovych
hloupostech, jako je jinde ulozeny konfiguracni soubor... Nebo rozdil mezi
linuxconfem a yastem... (to jsou jenom priklady)

> Ve vsech pripadech to nebylo uplne na jednicku, ale vedel jsem co delam a
> taky jsem se na to pripravil.
A pokud nevite, co delate, tak proste kompletne zazalohujte obsah hdd a je
po problemu...

> Pristi tyden budu delat upgrade distribuce Mandrake 7.2 na 8.0,
> predpokladam, protoze to je moje oblibena distribuce :) ze s tim budu mit
> jeste lepsi zkusenosti nez s RedHatem :))
Predpokladate nebo doufate :-))

Moje zkusenosti:
-Muj server doma (web, mail, proxy, db, ftp server, p166, 32mb ram)
Redhat 7.0 - provozuji ho cca 2 mesice, zatim absolutne bezproblemu,
Jediny duvod restartu bylo pridani sitovich karet. (+jeste jeden
nedobrovolny restart byl, kdyz matka chtela luxovat a nemela volnou
zasuvku... :-))

-Na dalsim serveru v jedne firme provozuji RedHat 6.2, se vsemi updaty,
cca 1 rok, taktez bez problemu. Puvodne tam byl RH6.0, ale ten se mi
nejak nezamlouval (spousta patchu, obcasny pad kvuli pppd)
+par dalsich serveru na Redhat 6.2 a 7.0

-Na mem workstation mam vzdy Redhat Linux nejnovejsi verze + na dalsi
partition ruzne testuji vsemozne distribuce, vetsinou podle nalady a chuti
(Slackware, SuSE, Debian, Mandrake a chvili i FreeBSD)

Vypliva z toho, ze pokud mate zabehnuty server, ktery bezi bez problemu,
tak na nej nesahejte (mimo updates samozrejme), pokud instalujete novy,
pouzijte nejaktualnejsi odzkousenou verzi distribuce, s kterou mate
zkusenosti. Nemusite vetsinou tolik updatovat jiz po instalaci. A domu
take nejnovejsi distribuci, protoze ta je krome vylepsenych aplikaci take
vice user-friendly v grafickem prostredi, coz se u wrks take docela hodi.
Pokud chcete nasadit aktualnejsi verzi RH do ostreho provozu, tak si ji
nejprve poradne osahejte, protoze zmen od 6.2 par je (ipchains/iptable,
2.2.x/2.4.x, inetd/xinetd, php3/php4...)

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..