Podivne chovani Soft. RAIDU

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Středa Červenec 18 13:33:02 CEST 2001

No a co se stane, kdyz do toho stroje se misto jednoho puvodniho disku da
novy, uplne cisty? Staci potom fdiskem vytvorit partisny stejne velke jako
na tom prvnim disku?

Me to hlasilo hlasku, ze to nemuze pridat dotycnou partisnu do pole,
prestoze byla uplne stejne velka (na sektory).

Tedy jaky je presne postup pri havarii? Myslel jsem si, ze staci nadelat
partisny a raidhotadd, ale raidhotadd to nerozchodil.

Pak bych se chtel zeptat, kdyz uz jsem zahledl, ze puvodni tazatel ma
aktualni sgi-XFS, jak to mate s chunk-size a spolehlivosti journalingu,
kdyz journal a raid jsou na prave chunk size haklive (prilis velky chunk v
podstate zlikviduje fault-tolerantnost journalingu, nebo ne?). Je mozne
zmenit chunk jiz za chodu pole (s event. restartem)?

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications