Podivne chovani Soft. RAIDU

David Lukaštík david.lukastik na svkuh.cz
Středa Červenec 18 13:42:20 CEST 2001

Zdravim,

> No a co se stane, kdyz do toho stroje se misto jednoho puvodniho disku da
> novy, uplne cisty? Staci potom fdiskem vytvorit partisny stejne velke jako
> na tom prvnim disku?
>
> Me to hlasilo hlasku, ze to nemuze pridat dotycnou partisnu do pole,
> prestoze byla uplne stejne velka (na sektory).
>
> Tedy jaky je presne postup pri havarii? Myslel jsem si, ze staci nadelat
> partisny a raidhotadd, ale raidhotadd to nerozchodil.

Hmm, diky za zkusenost. Vyzkousim ten prikaz a dam vedet, co to udela. Ale
zrejme to bude bezpecnejsi vyzkouset se zalohovanymi daty. On ten server je
ostry.

> Pak bych se chtel zeptat, kdyz uz jsem zahledl, ze puvodni tazatel ma
> aktualni sgi-XFS, jak to mate s chunk-size a spolehlivosti journalingu,
> kdyz journal a raid jsou na prave chunk size haklive (prilis velky chunk v
> podstate zlikviduje fault-tolerantnost journalingu, nebo ne?). Je mozne
> zmenit chunk jiz za chodu pole (s event. restartem)?

Kdyz se divam do messages, tak mi to pise, ze pro raid-level 1 - chunk size
je naprosto nepotrebne a ze na nej kasle.

Hlaska zni: RAID level 1 doesn't need chunksize! Continuing anyway.

Takze pokud potrebujete "pouze" mirroring tak chunk size neni potrebna,
respektive podle logu se nevyuziva.

Pokud chcete i nejake jine RAID-levely, tak s tim zkusenosti nemam, ale na
http://oss.sgi.com/projects/xfs je mailing list i jeho archiv, treba tam neco
o tom bude.

S pozdravem,

David Lukastik