stabilita linuxu

Michal Žejdl zejdl na suas.cz
Pondělí Červenec 23 08:59:33 CEST 2001

Ahoj,
	rád bych měl stabilní Linux na jednom novém serveru, ale zatím se mi
nevede. Třeba mi někdo poradí.

Hw: HP NetServer 6000 - 4x Pentium III (Cascades) 700 MHz 1 MB cache, 4
GB RAM, AMI MegaRAID (typ T7, 32 MB RAM), 400 GB HD (2x RAID 5 z šesti
36 GB disků), HP SureStore Ultrium 230, CD-ROM, Intel Ethernet Pro 100
NIC

Sw: RH 7.1 + updates, jádra postupně 2.4.2-2smp, 2.4.2-2enterprise,
2.4.5-0.2.9enterprise (rawhide), 2.4.3-12enterprise,
2.2.19-7.0.8enterprise (ode dneška)

Příznaky: server běží 11-12 dní a pak zatuhne (stalo se třikrát na třech
různých jádrech). Jednou jsem zátuh sledoval - příkazy ps, top, w se
zastavovaly a zvedaly load o 1 (ps než se zastavil vypsal neúplný seznam
procesů); další příkazy (df, free), služby a úlohy (ASPI, ftp, mrtg,
ssh) fungovaly bez problémů. Posléze i tyto odumřely (trvalo to tak 20
minut). Pak už server reaguje jen na ping a SysRq - ovšem Sync ani
Umount neprovede.

Dříve jsem měl problémy ještě poněkud zásadnějšího charakteru - viz.
http://www.linux.cz/lists/archive/linux/116257.html

Na serveru běží mrtg s periodou 5 minut pro asi 200 prvků - to je jediné
zatížení serveru. Dále pak FTP a web, kteréžto služby jsou velmi málo
využívané. Až bude server stabilní, měla by na něm běžet dost vytížená
databáze Oracle.

Po dnešním ranním zátuhu jsem tam dal 2.2.19-7.0.8enterprise z RH 7.0
updates. Jsem zvědav, jak dlouho vydrží běžet.

Mám velmi dobré zkušenosti se starším serverem (HP LH 4, 4x Pentium III
(Katmai) 550 MHz, 1 GB RAM, integrovaný MegaRAID, PCI MegaRAID,
integrovaný SCSI řadič SYM53C895, SCSI-2 disky 1x 9.1 GB a 6x 18.2 GB,
HP SureStore DLT 80, IDE CD-ROM, Intel EtherExpress Pro 10/100 Ethernet
NIC; RH 6.1, jádra 2.2 z distribuce a updates) - je poměrně dost
vytížený a běží rok a půl bez problémů se stabilitou. To zásadní, v čem
se liší od nového serveru je velikost paměti a generace jádra.

Máte někdo nějaký jiný nápad (než změnit jádro a čekat týden a půl) jak
se dobrat co nejrychleji k stabilnímu serveru?
--
Ing. Michal Žejdl			e-mail: zejdl na suas.cz
Sokolovská uhelná, a.s.			tel.: +420 168 46-5418