stabilita linuxu

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Úterý Červenec 17 22:04:16 CEST 2001

Petr Vanek wrote:

>dobry den, no flame please, pokud ano tak ne do konference.
>
>jak to tak sleduji, zda se mi, ze posledni dobou se zde nejak casto resi
>nestabilita linuxu - tu za to muze jadro, ne-priliz vyvedene, tu patch od
>distributora, sem tam (dokonce!) program v user room, ktery umi jadro
>polozit na lopatky, obcas je na vine hardware treti kategorie v
>ceskych shopech pro koncove odberatele...
>muze to prosim nekdo zodpovedne potvrdit ci vyvratit?
>je frekvence techto zprav v posledni dobe vyssi, nebo se mi to jenom zda?
>
>bye
>
>Vanous

Podle vlastnich zkusenosti mohu potvrdit asi tak nasledujici rozlozeni
"nestability"
50% je rukama
40% je na vine hw, kkdy se sice vyrobci tvari, ze jsou "compatible" se
standardem, ale nejsou
10% jsou skutecne chyby v modulech, ovladacich, pripadne v jadre

Jako priklad z onech 10% mohu uvest StarOffice 5.2, ktere na vfat
partition pod kernelem 2.2.19
bez problemu ulozi soubor, ale pod 2.4.2, 2.4.3, 2.4.4, 2.4.5 2.4.6 jej
proste neulozi a ohlasi chybu.
Inu, stane se.

MichalV

--