Zvlastni.....

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Středa Červenec 25 08:57:51 CEST 2001

> Ne s tim musim nesouhlasit, jde to prez server linux ktery pokud to
posle ve
> vnitrni siti tak je vse ok jak to jde nekam jinam tak je to v kelu.
A jedna
> se jenom o prilohy... To mne chcete tvrdit ze Outlok rozezna co
posila po
> vnitrni siti a co do netu, kdyz vyuziva smtp server linux?

Problem muze byt v tom, ze MTA (sendmail) ktery prijme zpravu od
klienta (outlook) jede v rezimu 8BITMIME (schrousta i castecne binarni
data). Jenze pokud tento MTA ma zpravu predat nejakemu jinemu MTA,
ktery neumi 8BITMIME, musi se zprava prevest do 7BIT formatu. To
znamena, ze nektere MIME parts se musi zakodovat uuencode nebo Base64
atd. Sendmail 8.9.x ma v teto konverzi chybu, ktera zpusobi, ze
attachment za tou mime part (typicky cesky text s diakritikou) je
poskozen - resp jeho hlavicka je zmatlana a neobsahuje informaci o
typu kodovani prilohy. Takove prilohy pak nejsou citelne protoze
klient nevi ze jsou zakodovany.

Casto tento problem nastal prave pokud byl prijemce mailu za starou
verzi Exchange (nektere jeho verze neumi 8BITMIME).

Cili lokalne se u Tebe ten problem neprojevi, protoze neni treba zadna
konverze do 7 bitove sady znaku.

Poznat, ze cilovy MTA neumi 8BITMIME je velice jednoduche. Staci se na
nej telnetnout a zadat
EHLO blabla

A Enter

pokud se v EHLO response neobjevi 8BITMIME pak jej ten postak
neumi.....

D. Toman