RH7.1, kompilace jadra

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Středa Červenec 25 22:43:19 CEST 2001

David Trcka wrote:

>Taky si to myslim, ale neverim, ze kdyby v tom nebyl zamer, ze by to tak
>nefungovalo. Jenom me momentalne zadny rozumny zamer nenapada ;)

Mam pocit, ze se ta debata nejak zvrhla, ci co:-)
V zasade jsou ty kroky tri:
1) Z urciteho duvodu mam v systemu vice jader (ja celkem 6 , jisteze
aktivni je jen jedno) a pak samozrejme nemohu delat upgrade pomoci rpm
balicku. Pak si musim zkontrolovat prekladac/prekladace (pro radu 2.2.x
potrebuji balicek kgcc), v systemu ponecham jadro z distribuce a hezky
si "dalsi" jadro prelozim sam. Zapisu je do lilo.conf, spustim lilo,
rebootuji a vyzkousim si prelozene jadro. Ma to svuj puvab:-) A jadra
bez obav beru z Linusova stromu.
2) Az si vyzkousim "nahradni" jadro/jadra podle bodu 1, provedu
(eventuelne) upgrade jadra z rpm balicku. Pokud se mi upgrade nezdari
(stat se muze), nezustanu na holickach, ale nabootuji ono "prelozene"
jadro z bodu jedna. A to bud pomoci lilo, nebo z diskety (kterou jsem si
vytvoril pres mkbootdisk).
3) Od kazdeho prekladu jadra si zaarchivuji (citelne!) parametricky
soubor pro preklad jadra.

Pouzivam jadro 2.2.19 (rucne prelozene) a ladil jsem parametry pro
preklad asi mesic (jiste, ze je mam zaarchivovane). V systemu (RH 7.1
CZ) jsem ponechal jadro 2.4.2-2 z distribuce a prubezne si prekladam
jadra 2.4 (od 2.4.0 po 2.4.6, 2.4.7 jsem jeste nezkousel).

Nic ve zlem, ale rika se (ano, je to ponekud tvrdy pozadavek), ze tucnak
konci materskou skolku tim,ze si sam prelozi jadro. To prvni jsem delal
celkem 16x.
Praxe pak cloveka nauci se velmi podrobne zajimat o hw vlastniho stroje.
Detailni "rodny list" se stava samozrejmosti.

Hodne zdaru

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz