UATA a Intalace Linuxu

Karel Dudasek dudasek na vtopu.army.cz
Čtvrtek Červenec 26 06:54:23 CEST 2001

On Wed, 25 Jul 2001, Grep wrote:
> Rozhodl jsem se nainstalovat si Linux na svuj novejsi pocitac (Abit BE6-II
> (obsahujici cip HPT 370 - to je ten pro UATA),  PIII 733 Mhz, 128 Mb Ram,
> IBM-DTLA-307030 (30 Gb) pres UATA 66, ASUS V3800, CDROM Toshiba Yamaha obe
> ATAPI). Na starsim pocitaci (Abit BE6, Celeron 400 Mhz, 64 Mb, Quantum
> FireBall 6.4 GB na UATA 33, S3 Trio3D, CDROm Toshiba) jsem Linux
> nainstaloval skoro bez problemu (az na tu grafiku) ale nyni si instalacni
> program odmita vsimnou pripojeneho disku (pri vyberu instalace (Server,
> Workstation, atd.) mi oznami ze nenasel medium na ktere by bylo mozne Linux
> [...]
Znam dve cesty ( sice pro Slackware, ale treba to nekdo doplni).
1. Pripada mi jednodussi, ale vyzaduje otevreni PC.
   Otevru PC, prehodim HDD na obycejny IDE radic (pokud jej mam).
   Nainstaluju linux (nezapomenout pridat zdrojaky jadra)
   Restart a nabootovat aspon do prikazove radky.
   Zjistit zda jadro ma ovladac pro HPT-370 - pokud jej nema
   stahnu patch pro odpovidajici jadro (rekl bych ze pro 2.2.x to bude
   nutne).
   Prelozim jadro s ovladaci pro HPT-370.
   Nachystam si jej pro bootovani ( treba jako volitelne, ne default).
   Pro jistotu si jej nahraji na disketu (kdyby nahodou :-) ).
   Reboot a vyzkousim nove jadro zda naslo radic HPT.
   Nyni si upravim /etc/fstab, lilo.conf - zmeni se oznaceni disku !!!
   Prehodim disk zpet na HPT-370.
   Nabootuji - v nejhorsim z diskety a parametry jadru predam rucne.
   Pak uz jen upravim lilo.conf, aby moje jadro pouzivalo defaultne.
2. Nemusim rozebirat PC
   Pokud mam jiny PC s linuxem k dispozici - prelozim si jadro na nem
   a pripravim si bootovaci disketu. Pak na tu bootovaci disketu
   nakopiruji moje jadro. Nabootuji z diskety a bezne instaluji z CD.

Bohuzel vsechny tyhle rady vyzaduji aspon zakladni zkusenosti s prekladem
jadra a studium mnoha dokumentu. Pokud si na to netroufate, zkuste se
zeptat, kdo z vaseho okoli by to pripadne mohl udelat za vas.

                             Karel Dudasek
e-mail: Karel.Dudasek na vtopu.army.cz      Karel.Dudasek na dobruska.cz
Spravce poc. site	VTOPU            Mirova 727
tel: +420 443 673693	Cs. Odboje       518 01 Dobruska
fax: +420 443 673620	518 16 Dobruska  tel: +420 443 623493