Diskove oddily

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Čtvrtek Červenec 26 11:55:11 CEST 2001

> Dobry den,
>
> mam problem, na ktery se mi nepodarilo najit odpoved. Mel jsem nainstalovany Linux RedHat 7.0. Zaroven jsem pod Windows pouzival program na rozdelovani disku PartitionMagic 5.0. Po nainstalovani Linuxu mi prestal fungovat. Nepomohla ani preinstalace Windows a opetna instalace. Linux momentalne
nepouzivam, ale zustaly mi oddily (jedna se o jeden 30 GB disk rozdeleny na 4 disky pro windows + tri oddily Linux /native, swap.../ ) zabirajici cca 3 GB mista. Jakym zpusobem mohu a) odinstalovat Linux a za b) zrusit oddily, ktere pouzival, a uvolnenou kapacitu priradit k diskum pristupnym pod
Windows.

Jo PartitionMagic bohuzel nefunguje, kdyz je na disku linuxova
partition. Melo by fungovat: spustit linux, pod rootem pomoci fdisku
(cfdisku) smazat vsechny linux partitiony. Rebootnout a pak uz by
mel PartitionMagic snad behat v pohode.

Jediny problem bude lilo v MBR (jestli ho tam mate) - vyrobte si
predem zachranou disketu! Sice se lilo asi da nejak "odinstalovat",
nicmene ve vasem pripade bude asi nejjednodusi nabootovat ze
zachrane windows diskety a dat tusim: fdisk /mbr, coz prepise lilo
v mbr jakymsi wokenim klasickym mbr.

martin hassman