Diskové oddíly

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 26 17:04:27 CEST 2001

Karel Dudasek wrote:

> Sice si myslim, ze Windows za to nestoji, ale:
> ad a) ve Windows - restart do MS DOS a pak zadam "fdisk /mbr".

fdisk /mbr zapise do prvnich (512 - 2 - 64) mbr
"vlastni" zavadec os, ktery obvykle umi jenom nacist prvni sektor
aktivni partition a predat mu kontrolu. partition table pri tomhle
zustane nedotcena, smysl to ma kdyz se chce clovek zbavit nejakeho
jineho bootloaderu (napr. lila). pokud nechcete, nemusite to delat.

jinak linux nemusite odinstalovavat vubec, staci kdyz proste necim
(fdisk, pm)(je jedno pod cim) ty partisny smazete a na jejich miste
udelate nejake jine, na nich pak vytvorite filesystem odpovidajici kodu
odpovidajicimu vasemu prani a muzete je vesele pouzivat. nebo pokud vam
rozmisteni oddilu vyhovuje, staci jim zmenit typy fs a prislusne fs
vytvorit (nekdy je tato cinnost mylne nazyvana formatovanim).

--
grunge na matfyz.cz (pronounced [grunge])

NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE
LAW WILL I BE LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR HARDWARE DAMAGE, SYSTEM
MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU ARE READING THIS NOTE.