Security zaloha

Lukas Cirkva L.Cirkva na sh.cvut.cz
Čtvrtek Červenec 26 18:54:54 CEST 2001

Zdravim

"Radek Vybiral" <Radek.Vybiral na vsb.cz> píše v diskusním příspěvku
news:Pine.LNX.4.21.0107261324320.12966-100000 na ns.brailcom.cz...

> Presne nerozumim, na co se ptate?

Napsal jsem to zamerne neurcite, abych dosahl zverejneni nazoru na tento
problem z vice stran.

> Preci si zazaluhujete VLASTNI DATA, binarni soubory lze obnovit bez
> problemu z instalacnich medii...

Protoze vlastni data jsou rozsahla, casto se meni a porovnavat data samotna
mi prijde jako nesmysl. Staci mi napr: jen md5 a ty porovnavat, pokud dojde
k pruniku, tak proste programy preinstalovat.

> Pokud sledujete bezpecnostni upgrady, pravidelne zalohujete, tak se riziko
> hacknuti a nasledneho poskozeni vyrazne snizuje.

To sice ano, ale pokud mate na serveru hodne sluzeb, tak se riziko hacknuti
VYRAZNE zvysuje.

> Pouzivam nejrychlejsi zpusob na zjisteni toho, zda se nedeje neco nekaleho
> bez toho, ze bych instaloval nejake programy za pouziti 'rpm -Va'.
> To samozrejme vychazi z predpokladu, ze mate nejlepe vsechny programy
> instalovany z RPM balicku, coz ja delam, takze tento zpusob je pro me
> dostacujici.

Prumerny hacker prvni co udela, tak zmeni rpm databazi i s programem. Pokud
je pro vas zpusob kontroly rpm databaze bez zalohovani dostacujici, tak pro
mne rozhodne neni.

Vyborne popsal mozne reseni Jakub Holcman, ale to neni vse, jiste existuji i
dalsi postupy jak ted po nainstalovani usnadnit zjisteni pozdejsiho pruniku
hackera. Vyborne clanky jsou na www.underground.cz, ale jsou jiz pomerne
starejiste se jiz pouzivaji novejsi postupy, vznikly nove, namakanejsi
programy ...

Lukas