Norton Antivirus na SMB shares

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Červenec 26 20:00:48 CEST 2001

On Thu, Jul 26, 2001 at 06:27:15PM +0200, David Hajek wrote:

> snazim se pouzivat Norton Antivirus 7.5 na discich,
> ktery jsou exportovany pres sambu.
> Pri scanovani samba shared disku, mi ovsem NAV shodi
> executable bity na userovi na vsech souborech! Nepotkal
> jste se s tim nekdo?

Executable bit je přes Sambu přemapován na DOSový 'archive', který
bylo dříve zvykem nastavovat u souborů, které se změnily od posledního
zálohování. Fungovalo to tak, že jej nastavil editor nebo jiný program,
který soubor vytvořil a zálohovací program je pak všechny vynuloval.
Proč by jej ale měl chtít shazovat antivir mi zůstává záhadou.

Pokud potřebujete zachovat executable bit, můžete přidat do smb.conf
parametr "map archive = no", čímž zabráníte jeho změnám.

Některé DOSové programy ale nemusí pracovat správně, pokud se jim
nepodaří změnit archivní bit.

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467