levny SCSI RAID radic

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Červenec 27 14:20:59 CEST 2001

On Fri, 27 Jul 2001, Martin Duda wrote:

> Server/zelezo jsme kupovali asi pred rokem pro Oracle8i od firmy Proca (
> http://www.proca.cz ) a ta karta stala bez dane 20950,-
> Jinak vybaveni serveru:
> Intel P200
> RAM 256MB
> SCSI-PCI Initio I950 pro systemovy SCSI disk Seagate
> SCSI Mylex AcceleR 150/DACPRL-1-4E pro diskove pole Digital (starsi kousek od VAXu
> - 3disky Seagate)
> Linux RedHat 6.1 a jadro 2.2.14

Pridam naprosto cerstvou zkusenost s instalaci na RAID 5 hardwarovy radic
Adaptec 2100. Nevim sice, zda je levny ci drahy, ale pokud chci stavet
RAID pole na 3x SCSI 30GB disku, tak uz s nejakou tou investici pocitam.
Zelezo je Athlon 1.4, 768MB RAM, sitovka 100Mb, grafika.

Radic ma svuj program, kterym disky sestavim do RAIDU a pak uz se to tvari
jako jedno zarizeni, velikost 68 GB.

Software je oblibeny Mandrake 8.0, ktery me docela "zklamal". Cekal jsem
celkem problemy, stahovani disket, ovladacu a podobne vymozenosti, ale
NAPROSTO NIC z toho nebylo potreba. :)))))

Zasunul jsem CD, nabootoval, radic se detekoval, zvolil jsem pro jistotu
vsechny balicky :) a pak uz jsem jen pul hodiny koukal na teplomer, jak se
to tam cele krasne nainstalovalo. Detekce grafiky, sitovky, zvukovky na
bordu a zaverecna gratulace...

Pripravoval jsem se na to, ze si s tim celkem pohraju, jenze sem nemel za
hodinu co delat...

Zkousel jsem RedHat 7.1 EN a ten pohorel, ten radic nenasel a tim jsem
skoncil.

Ted se tam dalsi budou pokouset instalovat jine exoticke distribuce,
napr. Debian :))) a jsem zvedav, jak s tim budou zapasit....

Prosim nezacinejte zadny flame na tema Debian a spol....

R.V.