hdparm a ATA66

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Sobota Červenec 28 09:15:30 CEST 2001

On Fri, Jul 27, 2001 at 09:18:00PM +0200, Jirka 'Eagle' Novak wrote:
> mam doma Promise PDC20262, Mandrake 8.0 s defaultnim kernelem 2.4.3.
> Kdyz dam 'hdparm -d1 -u1 ... -X68 /dev/hde' v konzoli, tak to chodi. Ok,
> zapisu to do rc.local, ale po restartu mi to s chybovou hlaskou (tu z
> hlavy nevim, mam to doma) zatuhne - pomuze jen reset na bedne. Kdyz to
> -X68 odstranim, vsechno chodi dobre. ATA68 by melo byt podle me Ultra
> DMA4 (= ATA66), ne? Pritom mam dojem, ze na RH 6.2CZ mi to kdysi chodilo
> (kernel asi 2.2.16).

Jaky mate disk? V novejsich jadrech jsou nektere disky na blacklistu,
takze UDMA se pro ne nepouziva. Taky muzete zkusit -X67 (UDMA44) nebo
-X66 (UDMA33). Predpokladam, ze mate 80-zilovy kabel.

V defaultnich kernelech 2.2.16 i v tom od RH, podpora UDMA66 nefungovala,
takze jste si mozna myslel, ze vam to chodilo a pritom jste jel v
nizsim rezimu.

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467