levny SCSI RAID radic

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pondělí Červenec 30 06:53:56 CEST 2001

| Odesílatel: Radek Vybiral <Radek.Vybiral na vsb.cz>

| Software je oblibeny Mandrake 8.0, ktery me docela "zklamal". Cekal jsem
| celkem problemy, stahovani disket, ovladacu a podobne vymozenosti, ale
| NAPROSTO NIC z toho nebylo potreba. :)))))

MDK8 nema problemy s adaptecem, viz verze jadra.

| Zkousel jsem RedHat 7.1 EN a ten pohorel, ten radic nenasel a tim jsem
| skoncil.

RH7.1 NELZE pouzit pokud mate scsi s AIC7xxx, diky vlekle chybe PCI
chipsetu a AIC7xxx. Prislo se na to az v souvislosti s jadry 2.4 (IOAPIC u
PCI) no a RH nejak "zapomneli" na opravu. Opravu pro cipset i440GX si
vyzvednete na

	people.redhat.com/dledford/440gx/boot.img

pokud mate jiny cipset, muzete to zkusit, ale nejspis budete mit smulu. Me
to sice system nainstalovalo, ale v okamziku kdy to vypsalo login: system
naprosto zatuhl a nesel ani ze site. Nekomu to dokonce chvili jede, ale
seka se treba na 15 sec.

Jinak SGI-XFS modifikace REdHatu s tim problemy mit nema, ale jeste jsem to
nestihl vyzkouset (ma ale zase jine problemy, treba velikost bootovaci
partisny neumi >1GB, ale to je problem instalaku, takze nejaky dalsi update
disk to vyresi - uz jsem jim to psal)

VA-Linux ma tytez problemy co redhat. Pokud ale potrebujete redhat (treba
kvuli kickstartu a instalaci raidu do "/"), pouzijte RH7.0 (to mi bylo
doporuceno :o)

| Ted se tam dalsi budou pokouset instalovat jine exoticke distribuce,
| napr. Debian :))) a jsem zvedav, jak s tim budou zapasit....

To zavisi na verzi jadra a na IOAPIC, SMP kernely jsou v tomto smeru
uspesnejsi... Ale to neresi problem.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz