mysql a urcity radek

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Červenec 30 11:10:47 CEST 2001

On Sun, Jul 29, 2001 at 05:50:49PM +0200, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
> jste

> Souhlas, ale osobně se vždycky chovám tak, jako kdyby cokoli bylo "case
> sensitive". I SQL. Koneckonců je to proto, že názvy tabulek jsou ve
> skutečnosti soubory v souborovém systému. A bohužel tak, že mezi jménem
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

/var/postgresql/base# ls -la
total 36
drwx------    9 postgres postgres     4096 Jul 19 16:29 .
drwx------    5 postgres postgres     4096 Jul 16 15:57 ..
drwx------    2 postgres postgres     4096 Dec 14  2000 1
drwx------    2 postgres postgres     4096 Jul 17 14:05 165169
drwx------    2 postgres postgres     4096 Jul 19 16:31 176577
drwx------    2 postgres postgres     4096 Dec 14  2000 18718
drwx------    2 postgres postgres     4096 Jun 26 11:22 54609
drwx------    2 postgres postgres     4096 Feb 19 12:24 54989
drwx------    2 postgres postgres     4096 Mar 15 13:40 68840

 ..atd. :-)

> tabulky a jménem souboru není žádná slušná konverze. Mohu Vám nabídnout,
> abyste provozoval MySQL na Windows, kde se s tímto nesetkáte. Ale osobně i
> "case insensitive" jména souborů pod Windows považuji za omyl. Vlastně
> všechno, co je "case insensitive" si myslím, že je omyl.

 IMHO u SQL to muze byt reseno i tak jak je to u PostgreSQL, tedy
case-sensitive na "pozadani" pokud jmeno daneho objektu date do
uvozovek:

 SELECT * FROM HowCase;		= "howcase"
 SELECT * FROM "HowCase";	= vzdy "HowCase"

 Kdyz uz jsem u toho case (in)sensitive tak nedavno se ozval v jedne
konferenci clovek s tim, ze u M$-SQL je mozne udelat instalaci kde
vse (kazdy operator) je case insensitive a ze pry je na to zvykly
a jak to udelat u PG. Takze jak je videt tak pohled na velikost pismen
muze byt dohnan az uplne uchylnosti a stale vam budou tvrdit, ze je to
SQL:-)

 BTW, pamatuji ze jsem zazil (bez varovani:-) case insensitive i operator
LIKE u MySQL, to ze je to citlive na velikost pismen u jmen tabulek
je pak vedle toho ponekud usmevne....

			Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>