Instalace CDcat.

grunge 9r na seznam.cz
Pondělí Červenec 30 20:32:27 CEST 2001

On Mon, 30 Jul 2001 18:48:07 +0200, Jirka <b.bobr na quick.cz> wrote:
>Potoebuji poradit, jak na instalaci programu, ktery neni zkompilovan.
>Priklad:
>program.tar.gz
>V adresari s takto zabalenym programem zadam prikaz "tar xzvf
>program.tar.gz".
>Presunu se do vytvoreneho adresare a dale jsem v koncich. Vim ze je treba
>napsat
>./configure nevim jaky parametr.
>make
>make install

ve slusnych rodinach se opravdu prekladaji programy pomoci prikazu
./configure
make
su
make install

ktere maji nasledujici vyznam:
./configure
	soucast baliku se zdrojaky programu, jde o skript, ktery vam ocicha
	system a pripravi kompilaci (vytvori Makefile "na miru"). pripadnymi
	parametry muzete zpusobit, ze bude "jeste vic na miru".
make
	podle vyse vytvoreneho Makefile zkompiluje program
su
	zajisti prava roota (po zadani hesla)
make install
	nainstaluje binarky vytvorene pri kompilaci (make). potrebuje k tomu
	(obvykle) prava roota (i kdyz jak vidim nektere dnesni tendence,
	nedivil bych se kdyby nekdo vydal (samozrejme graficke)
	make_install_with_r00t_expoit_icluded :)

>V dokumentaci je pouze zminka, ze to nema delat zacatecnik???? Ja ale ty
>programy chci vyskouset. Taky je ke kazdemu programu dodan soubor readmy,

zkuste najit balik pro vasi distribuci. to, ze neni na oficial webpage
neznamena, ze neexistuje. http://www.rpmfind.net (pokud mate distribuci
zalozenou na rpm).

>kde je popis instalace. No na 1. neovladam angl. a za 2. i z toho co jsem

bohuzel se nejak musite vyrovnat se skutecnosti, ze nutnou podminkou
delani neceho je rozumeni tomu necemu. splneni teto podminky je obvykle
zajistovano ziskavanim a naslednym analyzovanim informaci, ziskavani pak
ctenim dokumentace a o analyzu uz se musite postarat sam. proces cteni muze
vyuzivat externi moduly, napr. slovnik.
verim tomu ze pro nektere lidi ("mimo branzi") to muze byt tezke, ale bez
toho to opravdu nejde. kdyby se nejaky program mel kompilovat a instalovat
prikazem ./fjafhaepgfapv, kde byste se to mel dovedet?

>vycet nejsem moc chytry. Prikladam soubor readmy, ktery patri k programu co

muj client ho nejak neumi vyextrahovat, takze musim odpovidat jen tak
nejak obecne....

>chci nainstalovat. Chci jej nainstalovat do slozky /usr/local/CDkatalog.
>mohl by mi nekdo poradit co napsat do ./configure a vubec to cele objasnit?

module brain.input.text.parser(CPU#92344): parse error on "slozky".
	what the hell is it?

vsechno spatne... na unixu se programy instaluji tak, ze binarky (spustitelne)
soubory se nainstaluji do patricneho adresare (napr. /usr/bin), stejne tak
dokumentace (napr. /usr(/share)/doc), manualove stranky a pripadna data ci
cokoliv (aby je tam make install dostalo, musi mit prava roota).
videl jsem uz sice neco (tusim nejaky gnutella client), co se pri instalaci
(resene pomoci 10mb shell scriptu, ktery ze sebe vytahl archiv a s tim
pracoval) nacpalo do jednoho zadaneho adresare, vcetne konfigurace a
_download_ adresare.  samozrejme ze to slo do /dev/null. takoveto programy
rozhodne neinstalujte, _vzdy_ vam tezce poskodi system tim, ze nabouraji jeho
filozofii...

jinak zpet k tomu adresari (kdyz uz vite jak to ma byt)...
skript ./configure miva casto parametr --prefix=,
ktery urcuje, kam se ma instalovat, ovsem tak, ze
"./configure --prefix=/usr" zpusobi, ze binarky pri make install
pujdou do /usr/bin,  dokumentace do /usr/doc atd.. dalsi obvykla moznost
je --prefix=/usr/local. pokud nezadate nic, pouzije se defaultni volba,
obvykle jedno z uvedenych (fungovat by to melo temer vzdy)
to, jestli skript ./configure parametr podporuje, nebo jestli podporuje
jiny parametr s podobnou funkci, nebo jestli vubec existuje, se dozvite
z prilozene dokumentace.

--
grunge na matfyz.cz (pronounced [grunge])

NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE
LAW WILL I BE LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR HARDWARE DAMAGE, SYSTEM
MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU ARE READING THIS NOTE.