Instalace CDcat.

Jiri Kratochvil jkratochvil na fincommaterna.com
Úterý Červenec 31 10:57:15 CEST 2001

> chci nainstalovat. Chci jej nainstalovat do slozky /usr/local/CDkatalog.
> mohl by mi nekdo poradit co napsat do ./configure a vubec to cele objasnit?

tak sekvence :
$ ./configure
$ make
# make install

pricemz prvni dva ($) muzete delat jako bezny user
a posledni (#) vetsinou vyzaduje mit root operavneni (zalezi na tom kam
instalujete).

ad) ./configure
   zkontroluje jestli mate vse potrebne pro kompilaci (resp. uvedeni do
spustitelneho tvaru). Pokud ne, tak vam alespon povi kde je problem
(nejsou potrebne knihovny, chybi prekladac, .....).
Co se tyce parametru vypisou se vam na obrazovku po zadani parametru --help:
$ ./configure --help

!!! vetsinou neni nic potreba nastavovat, configure Vam vse prednastavi
na ty nejidealnejsi hodnoty.

pokud vsak trvate z jistych duvodu na instalaci do onoho adresare, pak
vse potrebne naleznete pomoci onoho parametru --help

ad) make
   vytvori vam soubory potrebne pro instalaci.

ad) make install
   nainstaluje ty soubory na urcene misto resp. mista

podkud to vyzkousite a nebude to co hledate pak v tom adresari kde jste
to rozbalil spustite:

$ make uninstall
$ make distclean

no a pak to smazete, nebo co s tim chcete delat

Ale spise bych vam jako zacatecnikovi doporucil sehnat od daneho
programu distribucni balicky (.rpm, .deb, a co javim jeste) a
nanistaloval to z nich uz prekompilovane.

s pozdravem
   JiK