SAMBA => Domena Windows NT

Maca Petr macapetr na post.cz
Pátek Červen 1 00:12:46 CEST 2001

Uz mam zase problem se Sambou.

Muj pocitac je pripojen do site, kde se kazdy pocitac, na kterem jede
Win9x tzv. prihlasuje do domenu Windows NT. Po prihlaseni vidi i
okolni pocitace atd....
 Ja jsem Windows zrusil a nainstaloval RH6.2 a SAMBU, ktera se s tim
dodava v baliccich. Umim zridit ucty pro uzivatele, z Windowsich
pocitacu jsem v okoli videt, ale kdyz ja na svem komplu zadam :
smbclient -L localhost
tak vidim svoje sdilene prostredky a v sekci server jeden pocitac s
nazvem ALIK a muj pocitac MUJCOMP. Pokud zadam :
smbclient -L ALIK, pak v sekci server vidim vsechny pocitace pripojene
do site, vcetne toho meho, jeden z tech ostanich je treba FRANTA.
   Kdyz pak dam smbclient -L FRANTA  tak to zarve, ze ho nenalezl
atd...
  Kdyz na Windowsi stanici (treba na te FRANTA) tuknu na muj pocitac
(v okolnich pocitacich), tak se do nej nedostanu (hlasi to ze prej muj
pocitac nebyl nalezen, nebo je spatne zadana cesta.... neco takoveho).
Pokud na sve SAMBE zridim nektere Windowsi stanici ucet, tak po
kliknuti na muj pocitac (v okolnich pocitacich) to chce heslo a
dostanu se dovnitr. Pokud to je vsak nekdo, kdo u me nema ucet, pak se
obevi chybova hlaska.
  Pokud zadam na mem pocitaci :
smbclient MUJCOMP -U "nejaky uzivatel"  (ktery u me nema ucet),
pak staci jen odbouchnout heslo a jsem uvnitr a vidim adresar
nastaveny pro public sdileni.

  Muzete mi nekdo popsat, jak je mozne ze se dostanu z meho komplu do
meho komplu do public oblasti a z  tech windowsich stanic ne ? Ma to
nejakou souvislost s tim, ze se neprihlasuju do te "Domeny Windows NT"
? Jak tento mechanismus funguje, respektive kde si to mam nastudovat,
jsem z toho zmateny a nevim kde zacit.

  Diky mnohokrat za kazdou radu a pripominku
Company:           Faculty of electrical engineering and computer science
Name:              Maca Petr
primary   email:   macapetr na post.cz
secondary email:   xmacap00 na stud.fee.vutbr.cz
Country:           CZECH REPUBLIC