NFS vmountovaneho disku

Pátek Červen 1 08:33:21 CEST 2001

On Tue, 29 May 2001, Miroslav Lednicky wrote:

> Mam RH 6.2cz. Snazim se z jednoho pocitace, ktery ma nekolik
> smountovanych disku vyexportovat pres NFS nejake adresare. Pokud
> vyexportuju adresar, ktery je na stejnem disku ja koren, tak je to v
> pohode, ale pokud vyexportuju adresar na jinem disku, tak jej sice na
> druhem pocitaci pripojim, ale nic v nem neni videt.

V RH se pouziva jaderny NFS demon. Asi mu pujde nejak vysvetlit, ze ma
exportovat i namountovane podadresare, ale netusim jak. Blize jsem se po
tom zatim nepidil (i kdyz by se mi to take hodilo).

Driv se pouzival user-space NFS demon (normalni program, bylo to ale
pomalejsi).

> Asi bude problem s pristupovymi pravy, protoze to do logu pocitace,
> ze ktereho se exportuje haze tyhle hlasky:
>
> May 29 10:05:49 poc1 rpc.mountd: authenticated mount request from
> poc2:602 for /home/lednicky (/home/lednicky)
> May 29 10:05:52 poc1 kernel: fh_verify: //lednicky permission failure,
> acc=4, error=13

Zkontrolujte, zda mate vsude (na serveru) v nadrizenych adresarich pravo x
(treba i pro nobodyho, pokud tam leze pres NFS treba Apache nebo updatedb
- root na lokale je totiz nobody na serveru - viz root_squash)

--
                        Milan Kerslager