MARS + pipe filesystem

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Červen 4 12:40:23 CEST 2001

Preji krasny den !

Zkousel / pouziva nekdo z vas MARS + pipe filesystem ? Me se to nejak
nedari a budu vdecny za kazde nakopnuti. Predem diky.

Podle navodu na
http://www.spsselib.hiedu.cz/~kerslage/manuals/linux/Mars.html
jsem vytvoril novy svazek :
 - vytvoril jsem adresar /var/mars_nwe/pdf
 - dal jsme mu prava 777
 - na nej jsem nakopiroval skript pdf-pipe s timto obsahem (zatim nic
nedela) a s pravy 777 :

#!/bin/bash

case "$1" in
    'CREAT')
        ;;
    'WRITE')
        ;;
    'READ')
        ;;
    *)
        ;;
esac

 - do konfiguraku /etc/nwserv.conf jsme pridal :
1       PDF     /var/mars_nwe/pdf       p

 + restart mars-e. Ted si muzu na stanici namapovat svazek pdf, ale
vidim ho jako prazdny :(

Pritom ve zminenem navodu se pise :
"Volba p označuje speciální svazek, který obsahuje programy spustitelné
v Linuxu. Pokud klient (např. DOS stanice) začne číst ze souboru
umístěném na tomto svazku, Mars spustí tento soubor (program) a jako
parametr mu předá READ. Standardní výstup tohoto programu je předán
klientovi, jako by to byl obsah čteného souboru. Při otevření souboru
pro zápis je předán programu parametr WRITE a vstup je přesměrován na
standardní vstup spuštěného programu. Podobně funguje operace
vytváření souboru, která předává programu parametr CREAT."

Coz jsem pochopil tak, ze si na takto vytvoreny svazek nakopiruju
skripty, ktere se misto cteni/zapisu budou spoustet a zpracovavat
predavana data. Nebo je to trochu jinak ?

Dalsi dotazy mam ke stejnemu tematu. Takto provadenemu skriptu se
preda parametr READ nebo WRITE. Te IMHO jasne - klient se pokousi
tento "fiktivni" soubor cist / zapisovat. Ale kdy se predava parametr
CREATE, kdyz uz takovy "fiktivni" soubor existuje ?
A nakonec jeste jeden dotaz - uvazujeme o nasazeni automatickeho
konvertoru mezi formaty .ps a .pdf. Toto bude po zprovozneni
trivialni pro jednoho uzivatele - jeden skript prevezme data,
zkonvertuje je a ulozi na /tmp, zatimco druhy je precte,
preda klientovi a smaze. Ale jak by se neco takoveho dalo vyresit pro
vice klientu soucasne - muze skript pro pipe-filesystem nejak
identifikovat klienta ?
Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s