Problemy s 3COM 905C

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Červen 4 18:53:29 CEST 2001

dtoman na fortech.cz (Dalibor Toman) writes:

> [...]
> paketu z tech sitovek (CRC, frame, runts,...).
> Do stejneho switche jsou pripojena jeste dalsi zarizeni (Cisco 3620 a
> Miracle) a ta pracuji bez problemu ) zadne chyby hlasene switchem.
>
> Predpokladame, ze by problem mohl byt v tom, ze Linux boxy nemaji
> sitovky nastavene natvrdo do rezimu 100/full duplex (Miracle i C3620
> natvrdo nastavene jsou) a tak dochazi k nejakym problemum s detekci.
> Vypada to jako kdyby vypadaval full duplex mod a komunikace jela v
> half duplexu (switch tvrdi, ze jede full duplexem ale cert mu ver) - jinak
> si existenci collisions neumim vysvetlit.

Osobne mam v posledni dobe pocit, ze nastaveni autodetekce je rozumne,
protoze ty lepsi zarizeni se dokazou dohodnout.

Nejhorsi varianta je ovsem mit na jedne strane vypnutou autodetekci a
na druhe zapnutou. To se urcite nebude mit rado (v mem pripade Intel
Etherexpress 100 a catalyst 2924XL). Pokud je totiz na jedne strane
vypnuta autodetekce a nastaveno neco nedefaultniho, tak druha strana
se po zjisteni neexistence autodetekce na druhe strane nastavi do
nejake defaultni hodnoty, z cehoz plynou pouze problemy.

> [...]
> receives.
> --
>
> Problem switche to asi nebude  - problem se projevuje jen na interfacech,
> ktere jsou pripojeny k  3C905ce v Linuxu.
> Problem kabelaze to asi taky nebude - to by se to neprojevovalo ve stejne
> mire na 4 strojich
>
> Resil nekdo stejny problem?
> Jak nastavit 3C905 natvrdo do 100 a full duplex?
> Jak zjistit skutecny rezim v jakem sitovka pracuje?
>
> (pozn: prepnuti switche do half duplexu na vsechn interfacech pro Linux
> problem nevyresilo - chvili jsem mel pouze pocit, ze je to o neco lepsi)

Brno, Czech Republic