Linux s j. 2.4.0 + SO 5.2 a KDE 2.1 nahrada za Win2000 s Office2000

Jaroslav Hampl hampl na ttc.cz
Čtvrtek Červen 7 11:31:15 CEST 2001

Tomas Valousek wrote:

> Podoubnou vec jsem take resil. Prvnim predpokladem (dle meho nazoru) je
> mit pocitace se 128 MB RAM, protoze bez nich jsou SO dost line. Co se tyce
> kompatibility dokumentu M$ Office, tak ta je zcela bezproblemova (pokud
> nepouzivate nejake slozite VBscripty). Dalsi vyhodou muze byt to, ze
> adresar /home/ nebude na lokalnim pocitaci, ale na NFS svazku na serveru
> => at se prihlasi uzivatel na kterem koliv PC, ma sve nastaveni a sve
> dokumenty. Co se tyce kompatibily Outlooku tak tam bohuzel nevim, co
> presne mate namysli, ale rekl bych, ze by vsechny potencialni problemy
> [...]

Pred nedavnem jsem se dival na OpenOffice.
Zda se, ze probiha odtucnovaci kura,
takze s HW naroky  by to nemuselo byt casem oproti SO52 tak tragicke.
Ma to docela hezky format dokumentu:
zazipovana struktura XML souboru v kodovani UTF8.
V importu a exportu cestiny nebyl na rozdil od nepocesteneho SO52
zadny problem.
Diky licenci SO52, zde nejsou nektere soucasti, jako napriklad
slovniky pro kontrolu pravopisu.
Ale pracuje se na interface pro pouziti externiho spellcheckeru,
tedy napr. ispell.
Ale co se tyce kompatibility s MSOffice  tak to neni tak zhave,
dokumenty ktere se nepodarilo otevrit v SO52, nelze otevrit ani zde.
A import .doc souboru take ma sve mouchy, napr. kdyz dokument obsahuje
nejake kresleni, kde jednotlive objekty nejsou seskupeny, ve vysledku
jsou tyto objekty ruzne posunuty, nebo se prekryvaji.
Ale je pravda, ze kdyz se pokousite ve Wordu2000 neco ulozit jako
HTML, bez seskupeni objektu v kresleni, dopadne to uplne stejne.

PS: Zabyva se nekdo u nas lokalizaci OpenOffice ?

Co se tyce Outlooku, existuje nejaka rozumna nahrada ( nejlepe
s http:// interface ) jeho groupwarovych schopnosti ?
Zkousel jsem jich nekolik, napr. TWIG, ale neni to ono.

J.H.