XFree86 4.0.2, karta ATI Rage 128 - nejede virtual screen SOLVED (???)

Martin Kamín Shaka kamin na atlas.cz
Čtvrtek Červen 7 18:35:37 CEST 2001

V minulém dotazu jsem měl problém s nastavením virtual desktopu většího
než je rozlišení obrazovky (ve verzi Xfree86 4.0.1). Problém jsem
částečně odhalil-vyřešil pokusy. Jednalo se o to, že server mi nebyl
schopen nastavit virtual větší, než je největší rozlišení obrazovky podle
Modes v sekci Screen.

Zjistil jsem, že podivné, ale fungující řešení je nastavit požadovaný
virtual screen v sekci Section Screen jako Modes “1600x1200” a to přesto,
že jej nemám v sekci Section Modes jako Modeline VŮBEC definovaný!!! Pak
je X server schopen udělat virtual podle max. rozlišovací schopnosti
karty. Jakákoliv vyšší hodnota, byť je video paměti dost je serverem
vyhozená.
grrrrr....

MK