Jaký HTML editor používat?

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Červen 8 10:11:01 CEST 2001

On 07/06/2001, Martin Kamín Shaka wrote:

> Vím, že to tady už běželo, ale odpovědi mě díky nepřesnému zadání moc
> neuspokojily.

Domnivam se, ze mate ponekud prehnane naroky (tedy na jednu stranu
pochopitelne, ale vsechny naraz velmi tezko splnitelne). Osobne bych
doporucil spis zkombinovat nekolik programu dohromady:

> Hledám HTML editor splňující toto:
> 1. umí pracovat přímo s kódem (zdrojem HTML) a barevně jej rozlišovat
> (nebo umí spouštět externí editor, který to umí)

To umi asi vsechny. V tom problem nevidim. Muzete zkusit treba Quantu
nebo Bluefish.

> 2. umí testovat linky a označovat, které soubory mají neplatné linky
> (prostě: správce konzistence)

Na to bych nasadil Linbot.

> 3. umí publikovat obsah inteligentně (jen nové nebo změněné) tlačítkem
> PUBLISH přes FTP

Tohle umi vetsina slusnych FTP klientu. Neni to sice tlacitkem Publish,
ale pri pouziti nejakeho GUI klienta to nebude o moc slozitejsi :)

> 4. umí také WYSIWYG (v tomto režimu mi musí umět na pravé tlačítko nad
> obrázkem nabídnout jeho properties, umí vložit nadpis, tabulku apod.)

Obavam se, ze kvalitni WYSIWYG editor, ktery neprodukuje prasarny,
neexistuje.

> 5. není to EMACS a VI :-o

Vase skoda :)

> 6. drží se maximálně standardů kódu HTML

Tohle podle me prave WYSIWYG editory nedelaji a v tech nevizualnich je
to na Vas.

> 7. umí se napojit na český ispell

Quanta ma myslim integrovany spellchecker z KDE, ktery by mel pouzivat
ispellovskou databazi a Bluefish umi volat na kod externi programy.

> 8. je v .RPM

To asi pro oba zminene plati.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka