VIM a ceska klavesnice

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Červen 8 08:33:03 CEST 2001

Mira Tempír <xtempir na informatics.muni.cz> wrote:

> nerika se tomu programatorska klavesnice ?
> ja to nepouzivam, ale tusim, ze to tak nejak je

Bohuzel ty ceske programatorske klavesnice, ktere jsou bezne k mani, maji
na shift+cislice_na_zakladni_klavesnici cislice, takze pokud mate naucene
sekvence specialnich znaku pro ovladani vi nebo shellu, tak se naprosto
nechytate. Nevim kdo to navrhoval, ale pokud jsem mel moznost si promluvit
s lidma, kteri toto rozlozeni horlive podporuji, tak se nakonec ukazalo,
ze oni pouzivaji ceskou klavesnici qwerty (tj. ceskou, ale se Z a Y jako
na anglicke), pripadne ji prepinaji s anglickou, takze jim rozlozeni
programatorske klavesnice muze byt ukradene!

Kdyz k tomu doplnim, ze na takove klavesnici se musi psat !@#$%^&*()
trojhmatem (Shift+AltGr+klavesa), zatimco na programatorske klavesnici
pro DOS nekdy z druhe poloviny 80. let podle Kamenickych na vsechno staci
nejvyse dvojhmaty (a jeste si clovek muze vybrat, jestli bude psat cislice
na numericke klavesnici nebo pres AltGr), tak nad tim zustava rozum stat...

                                                            S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229