odpočet na pozadí

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 8 10:53:01 CEST 2001

On Fri, 8 Jun 2001, Pavel Studnička wrote:

> [...]
> jednoduchým scriptíkem, který by po spuštění prováděl odpočet př. 600 sec.
> na pozadí a pak by provedl př. logout . Jde mi o to, že mám uživatele,
> jimž se po loginu spustí .profile který volá script - jednoduché textové
> menu s možností dalších voleb. Jde mi o to že uživatelé mají toto menu
> spuštěné někdy i celý den a zbytečně blokují ostatní. Chtěl bych je proto
> nějak efektně po nastavené době jejich nečinnosti automaticky odhlásit.
> Neřešil někdo něco podobného ? Př. jak to udělat nejefektněji a
> nejjednodušeji.. Budu vděčen za jakékoliv nakopnutí správným směrem.

Jen nastin reseni - misto skriptu c program ktery se po spusteni forkne,
rodic zustava a pocita limit - pravidelne usina na nekolik sec a mezi
usnutimi kontroluje limit a testuje zda dite zije. Dite pak spousti nebo
vypisuje menu . Kdyz dite chcipne (nekdo ukonci menu), rodic se o tom dozvi
pres signal SIGCHLD a ukonci se. Kdyz rodic zjisti ze uz je limit pryc
muze zkusit pozabijet dite a pripadne jeho procesy. Nekdy staci jen ukoncit
rodice a dite chcipne samo.

PS: Omlouvam se vsem kteri si vyse uvedene radky vylozili jako genocidu ..