Proces s _uplne_ idle prioritou

Pondělí Červen 11 17:29:19 CEST 2001

On Mon, 11 Jun 2001, Petr Tomasek wrote:

> To se mi zda byti ptakovinou, protoze vetsina procesu bud nebezi na
> 100% vykonu (I/O, cekani, atd.), nebo trvaji kratky casovy usek.
> Samozrejme krome kompilaci a dlouhych vypoctu.

To se jednak sam popirate a jednak skutecne spustenim jakekoliv ulohy
(treba Seti na Home) i s vysokym nice zmineny proces "naveky" odstavi
(nemluvim o DB, sdileni disku a jinych podobnych ulohach).

Chtel jsem naznacit, ze pozadavek na finitni ukonceni ulohy by takto nebyl
splnen (pokud by nekdo v systemu chtel), coz popira metodu rovneho
pristupu ke zdrojum v Unixovych systemech. Take jsem poukazal na to, ze mi
vubec neni jasne, co by se melo dit, kdyz by v systemu byly 2 nebo vice
procesu s touto vlastnosti (musel byste bud rozhodnout, ze 1 z nich pobezi
a ostatni ne [nespravedlive] nebo byste musel rozdelit iddle time CPU
rovnomerne mezi vsechny procesy, coz je temer presne to, co dela nice).

Anebo by to chtelo nejaky RT OS, kde se nehledi na spravedlnost, ale na
skutecne pridelovani casovych kvant procesum (Linux Real Timeovou variantu
ma ve vyvoji).

--
                        Milan Kerslager