problém s LILO

Karel Dudasek dudasek na vtopu.army.cz
Úterý Červen 12 06:15:40 CEST 2001

On Mon, 11 Jun 2001, Adamus wrote:
> Dobrý večer,
> prosil bych o radu, pánové:
> chtěl bych, aby se při spuštění počítače nahodil LILO prompt kde bych si
> vybral jestli chci nabootovat Win98 (hda5) nebo RedHata 6.2 (hda1) CZ.
> Jenže když by k tomu mělo dojít a nemám v mechanice boot disketu (boot
> sequnce: disketa, hdd) pro RH tak se nahoděj Windowse a ne prompt.
> Přitom mám LILO nastavený že startuje systém. Prý by mělo LILO být v prvích
> 1024 clusterech disku aby mohlo fungovat, a to, myslím, je (když je
> hda1). Díky za případné rady.
Dobre rano,
znovu prosim zalamujte radky.
A ted k lilu.
Tady je ukazkovy lilo.conf.
------------------------------------
# Start LILO global section
boot = /dev/hda
^^^^^ - tady se mu rekne, kam ma nahrat lilo ( Pokud tam budete mit
	neco jako /dev/hda[123], znamena to, ze v MBR zustava stale
	klasicky boot record a proto vam asi nabihaji Windows.
delay = 100
	Zpozdeni, jak dlouho bude cekat na reakci uzivatele *.1 sec
	Da se nahradit prikazy timeout, prompt, message viz dokumentace
	k lilu
vga = normal    # force sane state
	Zda pouzivat framebuffer ci klasicke vga a v jakem rozliseni

	Nekdy je dobre zapnout jeste volbu lba - pro boot z cylindru
	nad 1024
# ramdisk = 0     # paranoia setting
# End LILO global section
# Linux bootable partition config begins
image = /vmlinuz
  root = /dev/hda2
  label = lin
  read-only # Non-UMSDOS filesystems should be mounted read-only for checking
  append="ether=5,0,0,eth0 ether=10,0,16,eth1"
# Linux bootable partition config ends
	Tady snad neni potreba komentar.
# Windows config begins
other = /dev/hda3
	Partisna s Win
label = win
table = /dev/hda
# Windows config ends
Pokud date lilo do boot recordu na /dev/hda1, pak co se nabootuje zavisi
od nastaveni aktivni partisny - viz fdisk.
Dale upozorneni - novejsi lilo umi skryvat jine primarni partisny
FAT pred prave nastartovanym - meni zaznamy v partition table.

                             Karel Dudasek
e-mail: Karel.Dudasek na vtopu.army.cz      Karel.Dudasek na dobruska.cz
Spravce poc. site	VTOPU            Mirova 727
tel: +420 443 673693	Cs. Odboje       518 01 Dobruska
fax: +420 443 673620	518 16 Dobruska  tel: +420 443 623493