problém s LILO

Petr Kania kania na suse.cz
Úterý Červen 12 07:48:59 CEST 2001

On Út 12.čen v 07:37, Petr Kania wrote:
> On Po 11.čen v 22:35, Adamus wrote:
> Dobrý večer,
> prosil bych o radu, pánové:
> chtěl bych, aby se při spuštění počítače nahodil LILO prompt kde bych si vybral jestli chci nabootovat Win98 (hda5) nebo RedHata 6.2 (hda1) CZ. Jenže když by k tomu mělo dojít a nemám v mechanice boot disketu (boot sequnce: disketa, hdd) pro RH tak se nahoděj Windowse a ne prompt. Přitom mám LILO nastavený že startuje systém. Prý by mělo LILO být v prvích 1024 clusterech disku aby mohlo fungovat, a to, myslím, je (když je hda1). Díky za případné rady.
> [...]
Podle toho, jak mate rozdelene diskove oddily bych si troufl hadat, ze jste nejdrive instaloval Linux a
teprve nasledovne Win98. Ty ale pri instalaci zapisuji svuj zavadec do MBR (Master Boot Record) bez
ohledu na to, zda tam jiz nejaky je. Tim doslo ke smazani zavadece LILO. Staci pouze po startu Linuxu
napsat prikaz: lilo a jiz by melo byt vse v poradku.
Novejsi verze linuxovych distribuci jiz maji k dispozici vetsinou graficke rozhrani a kdybyste chtel,
mohu vam poslat napr. screenshot ze SuSE Linuxu 7.1 pro konfiguraci zavadece (neni mozne ho pro jeho velikost
poslat do konference).

--
S pozdravem,
Petr Kania