(OT???): Oracle vs. MS-SQL

Libor Mitrenga libor.mitrenga na msi-zlin.cz
Úterý Červen 12 14:25:52 CEST 2001

> Co ja si pamatuju (z byvaleho zamestnani, MS SQL 6.5, Oracle 7.3.4 a 8.0.5)
> tak nema cenu se o MS SQL proti Oraclu vubec bavit. Vemte Oracle a na MS
> SQL zapomente. Cena za spravu vam porizovaci naklady bohate vrati. Oracle
> se nemusi "opecovavat", zamyka po radcich a ne po strankach, nemusi se
> explicitne startovat transakce, atd. Pokud zvolite MS SQL poznate na
> vlastni kuzi, co to je databaze v deadlocku, ze ktereho se nemuze dostat,
> coz je v pripade MS SQL bezny stav. Pak budete delat ruzne tabulky
> urcujici, ktere operace muzete poustet najednou a ktere ne, i kdyz pracuji
> [...]

No já si myslel, že při jakémkoliv zápisu v rámci transakce do tabulky se
"celá" tabulka na MS SQL zamkne až do ukončení transakce.

To je určitě nevýhoda pro MS SQL server, ale tato vlastnost nemusí "vadit",
když bude aplikace navržena tak, že deadlock nemůže vzniknout. Nemám
zkušenosti s Oracle, ale jeho inteligentní zamykání zase může zpomalovat chod
transakcí, ale nazahltí se server (mohou jet vedle sebe paralelně transakce,
které zapisují do stejných tabulek). Jinak si myslím, že deadlock může jistě
vzniknout i na Oracle, když bude špatně udělaná aplikace.

Proto velmi záleží na typu aplikace a na datovém návrhu databáze a na
fukcích, které s těmi daty mají manipulovat. Podle tohoto bych volil DB
server, který je pro mě lepší. Na telefonní seznam je určitě nejlepší MySQL a
vůbec mi nevadí, že nemá transakce, ale jen zamykání.

Libor