Mandrake - rc.config

Richard Jelinek rj na suse.cz
Úterý Červen 12 15:55:28 CEST 2001

Zdenik Mazanec wrote:

> Ale jiste :-))). Potesim vas nazorem, ze me (a mozna nejen me)
> zacinaji prestrelky Suse X RedHat unavovat. Dejte si nekde rande, dva
> panaky a pak si roztrhejte obcanky nebo si potykejte.

> Skoda, ze nesouhlasim.... nesnasim dlouhe mohutne konfiguraky. Mam
> rad jasne, kratke konfiguraky, kdy je jasne, co co dela. Rozsypany
> caj od sendmailu, rc.config a podobne molochy ... zabit.

No - a presne zde se ukazuje principielni vyhoda filozofie SuSE:

Olej nebo Benzin. Kazdy kdo ma trochu poneti o informatice vi, ze
slovicko nebo by se melo interpretovat jako OR (cili inclusive OR),
nikoliv jako XOR.

Takze kdyz takova komercni distribuce ma par stovek tisic uzivatelu,
vzdy se najde par desitek tisic, ktere preferuji to *nebo* (sic) ono
reseni. A proto u SuSE uz pomerne dlouho vladne filozofie "Klient
vzdy musi mit tu moznost si vybrat".

A za to rucim. Ja tam byl. Takze:

U SuSE NE: Bud rc.config a nebo roztrouseny konfiguraky. U SuSE si
vyberete. POkud mate rad roztrouseny konfiguraky, tak to udelate jinak
nez ja:

#
# Some people don't want SuSEconfig to modify the system. With this
# entry you can disable SuSEconfig completely.
# Please don't contact our support if you have trouble configuring your
# system after having disabled SuSEconfig.  (yes/no)
#
ENABLE_SUSECONFIG=yes

proste date ...=no a uz vas SuSEconfig necha na vetsnost na pokoji.
A muzete se brouzdat ve skriptech az po lokty.

U SuSE NE: Bud CUPS nebo LPD. Proste jsou integrovany oba a vy si
vyberete.
U SuSE NE: Bud KDE nebo Gnome. Vyberete si.

To samy plati pro jadro (2.2. a 2.4), Filesystemy (reiser uz dele jako
alterna
tiva k ext2 a nyni i ext3 k experimentovani a brzo i xfs) atd. atd.

samozrejme, ze u vsech techto alternativ musi byt nekde default.

> Uspesny, nebo _komercne_  uspesny? Ma to byt dobry system nebo
> masivne rozsireny system? Oboji asi nepujde, aspon ne snadno.

Oboje pujde, a kdo rikal, ze distributori tu jsou od toho aby meli
snadny zivot? A ja mam presvedceni, ze uspesnost Linuxu znamena v dnesni
dobe
hlavne komercni uspesnost. Jinak to zustane system pro eliterni skupinku
lidi (ano, i 10 milionu uzivatelu je globalni skupinka).

> Chteli jste olej nebo benzin?

Ano. (viz nahore) ;-)

> P.S. Moje maily jsou _vzdy_ jen me osobni nazory.

Moje taky. ;-))

--
S pozdravem,

	Dipl.-Inf. Richard Jelinek

SuSE CR, s.r.o.                                 e-mail: rj na suse.cz
Drahobejlova 27                                 tel: +420 2 8309 5373
190 00 Praha 9                                  fax: +420 2 8309 5374
Ceska republika                                 http://www.suse.cz