Mandrake - rc.config

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Středa Červen 13 08:21:09 CEST 2001

> U SuSE NE: Bud CUPS nebo LPD. Proste jsou integrovany oba a vy si
> vyberete.
> U SuSE NE: Bud KDE nebo Gnome. Vyberete si.
u mandrake (a ostatnich tusim take) mate stejnou moznost

> To samy plati pro jadro (2.2. a 2.4),
dtto

> Filesystemy (reiser uz dele jako
> alterna
> tiva k ext2 a nyni i ext3 k experimentovani a brzo i xfs) atd. atd.
ja jsem to jeste nerikal? pod stolem mam mandrake s xfs, doma s reiserem
(doma uz dlouho, xfs asi tri tydny)...

> Oboje pujde, a kdo rikal, ze distributori tu jsou od toho aby meli
> snadny zivot? A ja mam presvedceni, ze uspesnost Linuxu znamena v dnesni
> dobe
> hlavne komercni uspesnost. Jinak to zustane system pro eliterni skupinku
> lidi (ano, i 10 milionu uzivatelu je globalni skupinka).
Tohle si tedy _opravdu_ nemyslim. Podle meho nazoru nejsou windoze tak
otresny system kvuli tomu, ze by Microsoft _neumel_ napsat lepsi. Je to
takovy system, jaky ho lide chteji (a tedy takovy, aby byl komercne
uspesny) - vcetne zoufalych animaci, bez rozumne moznosti konfigurace jinak
nez omezenym klikanim, bez rozumne moznosti opravy systemu (slozite.... lidi
by se zdesili). IMHO M$ nema cas pro same "zkraslovani" systemu na jeho
poradne dotazeni. Pokud se linux bude (nadale) ubirat timto smerem, potka ho
stejne smutny osud. Uz ted jsou videt prvni "perly" - automaticke prihlaseni
po startu (Mandrake), zmrsena konfigurace firewallu _pri_ instalaci (RedHat
7.1) a pak ty, o kterych nevim (Debian, Suse, Turbo..)
A to jsem nevytahl svou oblibenou kauzu _prekotneho_ vyvoje (jadra, glibc).

Zdenek Mazanec

P.S. Benzin :-)