Zakladani uzivatele

Úterý Červen 12 18:34:12 CEST 2001

On Tue, 12 Jun 2001, Miroslav Lednicky wrote:

> Potreboval bych vedet, co vsechno se deje pri zakladani noveho
> uzivatele na RH 7.1cz.
>
> - zalozi se zaznam v /etc/passwd a /etc/shadow
> - zkopiruje se obsah /etc/skel do domovskeho adresare
>
> a co dal?

Nic.

> Potreboval bych totiz zakladat uzivatele, kteri budou mit prednastavene
> prostredi, podle mych pozadavku. T.j. Netscape, prostredi KDE a podobne.
>
> Nektere veci se mi pomoci editace a pridavani souboru do /etc/skel
> nepovedlo realizovat. Proste se to ignorovalo.

Vetsina programu ma svuj globalni konfiguracni soubor a pak kazdy uzivatel
muze mit neco v domacim adresari (tj. soubory zacinajici teckou). V kazdem
pripade je to ale vzdycky vlastnost toho konkretniho programu, takze
treba:

man wget

Netscape jako (temer) kazda aplikace v X se treba da globalne ovlivnit
nastavenim:

/usr/X11R6/lib/X11/app-defaults/Netscape
/usr/X11R6/lib/X11/cs/app-defaults/Netscape

Uzivatelska nastaveni ma v ~/.netscape.

Pokud byste chtel u neznameho programu videt, kam vsude leze, zkuste:

strace -e open,stat -o log.txt program

A pak se podivat do toho logu.

--
                        Milan Kerslager