jak rozchodit bezdiskovou stanici ??

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Středa Červen 13 10:17:54 CEST 2001

<jaroslav.kodet na ct.cz> píše v diskusním příspěvku
news:H000168a05630c81.0992416897.oma.apl.ct.cz na MHS...
> Dostala se mi do ruky celkem hezka vec: bezdiskova stanice i486/133,
> ktera se po spusteni snazi vyhledat netware server.
> Rad bych tu stanicku pouzil jako X-terminal, ale nevim jak dal. S
> Novellem nemam zadne zkusenosti a tak vubec netusim, jak remote boot
> na netware funguje.
> Potreboval bych poradit, co vsechno musi na Linuxu bezet, aby tato
> stanice dostala co potrebuje - t.j. obraz jadra ktere by mohla spustit.
> Zatim jsem zkousel:
> insmod ipx.o      //modul pro ipx
> nwserv            //spousti mars-nwe
>
> nic se nedeje.

> [...]

Delal jsem vzdalene bootovani DOSu a linuxu z linuxove masiny. Pouzival jsem
baliky etherboot a netboot. Chce to ale mit programator eprom, nebo si to
nekde nechat naprogramovat. Obraz pro epromu Vam vygeneruje programek z
baliku etherboot (umi vetsinu pouzivanych sitovek - zkousel jsem nejake 3Com
i RealTeky). Po spusteni se sitovka dotazuje na bootp server (musi byt na
linuxu spusten, lze i pomoci DHCP), ktery ji posle obraz jadra, pripraveny
taktez pomoci programku z etherboot. V tomhle jadre musi byt zapnuta volba
pro vzdalene mountovani root partition, takze jadro se spusti a namountuje
si root z linuxoveho serveru pomoci NFS (takze musite na serveru mit NFS s
pripravenym adresarem pro kazdou takto bootovanou stanici). Z teto "NFS"
partition se pak spousti vsechny dalsi veci, stejne jako z normalniho disku.
Vsechno je to docela dobre popsano v dokumentaci ke zminovanem baliku
etherboot. Zprovoznil jsem takhle nekolik starych bezdiskovych 386 se 4MB
RAM jako printservery a terminaly.
Pokud busete mit nejake dalsi dotazy, tak se ozvete.
Zdravi

Zdenek D.