Ochrana CD proti kopirovani

Pátek Červen 15 14:17:56 CEST 2001

On Fri, 15 Jun 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	'-) ale jdete, pokud mi licencni smlouva upira nejaky pozitek, resp.
> zkracuje moje prava nad ramec zakona, je tato cast smlouvy automaticky
> neplatna, to ze si to neuvedomuje stale spousta (nejen SW  (licence
> apod.) a HW (zaplombovane pocitace apod.)) firem mne ani v nejmensim
> nezajima, je to problem jejich, ne muj...

To je zamerny postup. Lide pak z neznalosti podlehaji tlakum prislusneho
"dodavatele". Omilani tvrzeni (ktere odporuji pravnimu radu) pak prechazi
do podvedomi uzivatelu a nikoho ani nenapadne, ze by mohl Microsoft
zalovat za skody nebo se domahat nejake odpovednosti ci zaruky za dodany
SW.

Je to normalni natlak, ktery je cileny tak, aby se tyto 'bludy' take pak
prenesly pomoci lobbingu do novych zakonu ("vzdyt to prece je normalni uz
10 let"), protoze zakonodarce uzakoni jen to, co je nejakym zpusobem
"zvykem" (tj. vzdy se z neceho vychazi a v tomto pripade je potreba, aby
vychozi pozice byla co nejvyhodnejsi prave pro dodavatele SW).

--
                        Milan Kerslager