OT: Demagogie? (Re: IPB Homebanking)

Datesoft datesoft na centrum.cz
Pátek Červen 15 15:12:31 CEST 2001

> Nebudte demagogicky.
>

> Banka musi pocitat s realitou, ne s nejakym legalnim snem "nemuzeme nutit
> nase zakazniky kupovat Windows, udelame to pro Linux, ten je zdarma".

Dobry den vsem,

nerad bych rozpoutal flame, ale myslim, ze vecna diskuze neni na skodu.
Proto tuto svoji reakci posilam do konference, i kdyz puvodne jsem chtel
odpovedet soukrome.

Rozhodne nemam pocit, ze v duelu banka <-> ja, jsem ja ten demagog. Vzdyt
jaky je princip banky? Banker si od mnoha lidi pujci penize. Jednotlive
castky nemusi byt velke, ale v souctu velkou daji. A protoze banker je
osoba ekonomicky vzdelana, vhodnymi investicemi takto ziskane penize
rozmnozi. Za odmenu da kazdemu svemu veriteli urok. Rozdil si ponecha. Na
teto transakci vydela veritel i banker.

A jaka je skutecnost?

Predstavte si, ze budete potrebovat malou castku penez a pujdete za svym
pritelem, aby vam pujcil. On rekne ano. A vy mu rekneme, ze vam za svou
ochotu musi zaplatit. (= zrizeni ucty, poplatky...). A dale mu reknete, ze
az mu ty penize budete vracet, bude muset zaplatit znova. Ve finale vas
pritel dostane mene, nez vam pujcil.

A ke kauze Homebankimg. Kazdy casopis chce usetrit, proto nabizi
predplatne. Vetsinou si takoveho predplatitele i hycka. Predstavte si, ze
by vam vydavatel nabidl predplatne casopisu, jehoz predplacena verze by
byla drazsi nez na stanku a jeste psana ve svahilstine. Predplatite si
takovy casopis?

A proc to vsechno pisu do konference? Protoze je tu spoustu vzdelanych
lidi, kteri nejspis banky pouzivaji. A protoze vim, ze podobna skupina
lidi pred dvema lety dokazala donutit Telecom k zavedeni tarifu Interenet.
A protoze neverim, ze tomto statu pomohou nami zvoleni politici, ale ze si
musime pomoct sami. Treba bychom mohli bankam napravit management...

David