RH7.1cz - neodhlaseny uzivatel

Sobota Červen 16 15:12:45 CEST 2001

On Tue, 12 Jun 2001, Miroslav Lednicky wrote:

>     Narazil jsem jeste na jeden zajimavy efekt. Na jednom pocitaci mi
> zustavaji ve vypisu finger uzivatele i po odhlaseni. Maji Idle 162d.
> V cem to muze byt?

Vypis seznamu nalogovanych uzivatelu, at uz ho vyrabi who, finger, nebo
neco jineho, je generovan ze souboru /var/log/utmp (nektere unixove
systemy maji pro vetsi zajimavost soubory dva: utmp ve starem formatu a
utmpx v novem). Program (login, ssh), co tam toho uzivatele prida, ma take
za povinnost ho odstranit. Pokud nekdo po odhlaseni zustava veden jako
prohlaseny, pak dany program svou povinnost nesplnil: bud vubec zaznam
neodstranil (treba proto, ze zahynul driv, nez mel moznost), nebo to
udelal spatne (vzhledem k tomu, ze utmp je jedna z hnusnejsich stranek
unixu, tak bych to nepovazoval za az tak nepravdepodobne).