FW: jak rozchodit bezdiskovou stanici ??

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Červen 17 22:15:40 CEST 2001

On Sun, 17 Jun 2001, Vaclav Rehak wrote:

> Vytvoril jsem si bootovaci disketu s dose, loadlin a kernelem
> (nejradsi bych bootoval primo linux, ale image vytvoreny
> pomoci mknbi-linux nic nedelal.).

> Pomoci novelovych utilit DOSGEN a RPLFIX si vytvorim soubor
> NET$DOS.SYS, ktery nahraju do /var/mars-nwe/sys/login

S tim rplfix opatrne nekdy to muze spis zhorsit .. Myslim ze se pouzival
v konfiguraci kdy na serveru bezel RPL bootovaci demon a bootovalo
se s pomoci starych bootrom stavenych pro boot pres IPX

> Pustim stanici, najde image a nabootuje dos. Pustim loadlin,
> a kernel napise akorat:
> Uncompressing Linux... OK, booting kernel
>
> [nez se napise OK, ubehne docela dlouha doba]
> a to je vsechno. Vypada to, jako ze ta stanice musi
> byt porad v kontaktu se serverem (myslel jsem, ze si ten image
> stahne cely do pameti, ale zda se, ze ne. Kdyz treba po nabootovani

Jo musi, v novelu je to zarizene tak ze na urovni BIOSu ta bootroma
presmerovava zadosti o cteni sektoru diskety na server a vraci nacteny
sektor ze souboru (obrazu diskety ulozenem na serveru), takze pro
software v PC se to jevi jako by bootoval z diskety. V dobe kdy se
prodavaly PC z 512kB RAM to byl docela fajn zpusob bootovani, kdyz
soubory potrebne pro start site mely vic nez bylo k dispozici pameti
a RAMdisk se dal udelat tak 64kB ...

> do dosu dam dir, je to docela pomaly a po siti chodej nejaky pakety).
> Kdyz jsem si hral s novelovym klientem (nerozchodil jsem ovladac sitovky
> ale to neni podstatne, protoze tam stejne chci linux), v okamziku,
> kyd se nahodilo IPX to cely zamrzlo a stanice napsala neco jako
> "Cannot read the disk image".

Nevim jestli tohle nemuze zpusobit ten rplfix, ale princip bootovani v
novelu je takovy ze se drivery sitove karty, ipx natahnou pouze do pameti
a nic nedelaji a teprve kdyz se nahodil sitovy shell (vlm nebo netx)
tak se spustila inicializace ipx a driveru karty. Protoze uz bylo vsechno
potrebne v pameti, driver reinicializoval kartu cimz odstrelil tu bootromu
ale ta uz nebyla treba protoze shell byl v pameti a ten se dokazal
pripojit na server, prihlasit uzivatele a primapovat disky na kterych
byl command.com a dalsi potrebne soubory.

Takze kdyz chcete bootovat linux musite pres loadlin natahnout takovy
kernel ktery v sobe obsahuje vse potrebne k inicializaci HW (hlavne site)
a k pripojeni zbytku systemu ze serveru. Jakmile totiz sahne bootovany
kernel na sitovou kartu je se spojenim na NW konec a tedy i s dalsim
cteni z obrazu te bootdiskety ...