DRDOS a LILO

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na atlas.cz
Úterý Červen 19 01:31:56 CEST 2001

>Vi nekdo jak naucit vzajemnemu souziti LILO a bootloader z DRDOSu (7.03)?
>
>Kdyz totiz najde pri instalaci na disku jeste WIN9X  (normalne volane
>z LILO pres other=/dev/hda table=/dev/hda)  zacne instalovat svuj
>bootloader ktery prebouchne LILO.    Kdyz LILO vratim, tak zase zmizi
>moznost bootovat DRDOS (protoze se mi spousti jen bootmenu u WIN9X a tam
>polozka "starsi verze DOSU" nabootuje zase jen MSDOS o DRDOSu nevi.

Odpověď je jednoduchá, nijak. DR-DOS byl prase už od verze 6, kdy se choval
k disku, jako by na něm byl sám. DR-DOS pokaždé, když startuje, tak přepíše
master boot sector svojí verzí a svým zavaděčem. Dle mého to vzniklo z
funkce zaheslování disku, který spočíval v tom, že master boot recordu
prostě vyměnil bajtík určující typ filesystému za nesmyslné číslo. Po zadání
správného hesla číslo opravil.

Jakmile jsem toto zjistil, tak letěl bezpodmínečně pryč jako neužitečný kus
software. Prostě je to prase a nelze ho donutit k týmové hře. Jediná možnost
je nechat ho běžet na emulovaném disku.

Pokud se nechcete věnovat crackování DR-DOSu, tak asi sotva nějak zasáhnete.
Jsou-li mé informace správné, zdrojáky nejsou k dispozici.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác