OT: Propaganda proti Linuxu - chtel by nekdo reagovat?

Oto 'tapik' Buchta tapik na neo.cz
Úterý Červen 19 10:27:08 CEST 2001

Vaclav Dvorsky wrote:

> Budeme si muset zvyknout na podobne clanky, myslim, ze jich bude pribyvat.
> Autor zjevne venoval hodne casu sveho zivota studiu operacnich systemu Win$
> a nyni pravdepodobne (jelikoz urcite neni hloupy) vidi, ze to byl zcela
> promrhany cas.
> Win$ jsou mrtve. A co ted? Zacit se ucit od zakladu jiny OS a zapomenout na
> vsechno, co se az doposud naucil? To nemusi byt tak jednoduche.

No, vzhledem k tomu, ze zacal programovat asi 16 let pred vypustenim
Windows 1.0
bych toto nebral jako argument.

> Ja bych za tim videl strach a penize. Strach o praci. Je pomerne dost lidi
> s certifikaty M$, zatim spi a v pracovni dobe si spokojene klikaji. Ale i
> oni se casem probudi az zjisti, ze se jim ztraci puda pod nohama. Pak kolem
> sebe zacnou kopat a treba budou psat clanky utocici na Linux. Vzdyt pro ne
> je Linux to, co jim doslova bere existenci. Oni ho neumi, boji se ho a
> bude-li se dal rozsirovat, skonci treba casem i jeho pricinenim na ulici.

Nevim, ale myslim si, ze je mnohem jednodussi si koupit za 300,- Skocovskeho
Zaklady UNIXu (nebo, kdyz uz chce hodne investovat, tak Linux prakticky
pruvodce
od Marka G. Sobella) a je za vodou. Ma o praci postarano na hodne dlouho
dopredu.

> Takze ja bych zustal v klidu. Podle mne se casem stanou podobne clanky
> zoufalych Windowsaku denni samozrejmosti a nema vubec cenu na ne jakkoli
> reagovat. Nejsou totiz o Linuxu, ale o zoufale snaze zachranit si zivobyti,
> o neschopnosti se prizpusobit dobe.
> Linux je kvalitni, my vsichni to vime, vedi to i oni. Kazdy konkterni utok
> na Linux mohu sam ztrapnit primou ukazkou: "tady je muj server na Linuxu,
> umi to a to, funguje bezchybne a posledni restart byl kdyz jsme se
> stehovali". Ale clanky podobneho typu IMHO nestoji za pozornost.

No ja myslim, ze stoji. Tento pan, ikdyz nektere pasaze jeho clanku
jsou opravdu k smichu (napriklad spojeni Windows 98 jsou pro "pionyry" -
takze
jeho deti, ktere nikdy v pionyru nebyly, s nim asi nebudou umet pracovat),
ma v mnohem pravdu. Ona psychologie "spolecneho vlastnictvi" (Public
Domain),
a "kazdemu podle jeho potreb" (Free Software) opravdu stoji za celym svetem
Open Source, at se nam to libi nebo ne. A to, ze vetsina OpenSource
projektu vznikla
v akademickem prostredi, je podle mne fakt. A kolik lidi pak prestalo
byt aktivnimi
prispevateli, kdyz nastoupili do prace?

Autor clanku srovnava "hnuti" Open Source s Komunismem. No a?

--
Oto 'tapik' Buchta , tapik na neo.cz