RH7.1cz a XFS 1.0 (SGI filesystem) - vyreseno, long

Vaclav Dvorsky hufhendr na atlas.cz
Středa Červen 20 01:58:43 CEST 2001

Dobry den,
prave jsem nastartoval RedHat Linux 7.1 cz na XFS. Pokud Vas zajima, jak
jsem toho dosahl, ctete dale. Predem musim upozornit, ze muj postup asi
neni uplne nejcistejsi, ale funguje.

Takze nejprve jsem si stahnul a vypalil SGI XFS for Red Hat Linux 7.1
Installer http://linux-xfs.sgi.com/projects/xfs/1.0_installer.html - na
CD ma neco pres 300MB.
CD se vlozi do mechaniky, restartuje se pocitac a spusti se instalace -
Anaconda. Proti uplne bezne instalaci se lisi jen tim, ze za disk
druidem se objevi volba prevedeni filesystemu na XFS - samozrejme ano.
Po vyberu balicku si instalator rekne o prvni CD RH7.1. Kdyz mu dame
RH7.1cz, za chvilku se zestavi, ze nemuze najit nejaky soubor. Takze
tudy cesta nevede :o)

Tedy nainstalujeme si RH7.1cz normalne. Potom znovu spustime SGI XFS for
Red Hat Linux 7.1 Installer a provedeme upgrade systemu. Jde nam
predevsim o kernel 2.4.2-SGI XFS 1.0. Po restartu bude nase jadro
zvladat ext2, iso9660, xfs. Vyplati se nam udelat si boot disk.

Ted znovu spustime SGI Installer a nejakou vhodnou partition si nechame
zformatovat na XFS. Instalaci nedokoncime. Kdyz znovu nastartujeme
pocitac, primontujeme si novy filesystem mount -f xfs /dev/hd... /mnt/...
Cely nas stavajici linux prekopirujeme na novy XFS filesystem s vyjimkou
adresare /proc, ktery ale prazdny dodatecne zalozime.

Upravime si /etc/lilo.conf tak, ze pridame dalsi cast napr. takto:
image=/boot/vmlinuz-2.4.2-SGI_XFS_1.0
        label=linux2
        read-only
        root=/dev/hda6
Ono uz to tam stejne je, takze to staci zkopirovat a zmenit label a
root. Lilo zapiseme prikazem lilo. Upravime si /etc/fstab na XFS, aby
odpovidal skutecnosti.
/dev/hda6        /              xfs     defaults        1 1

Nyni restartujeme a nabootujeme do Linuxu na XFS prtition. Zkontrolujeme
si prikazem dmesg a nasledne ve /var/log/messages, ze jsme opravdu na
XFS a bez problemu. Vse by melo fungovat normalne.

Az do tohoto okamziku mame jeste sanci se vratit a nabootovat do Linuxu
na ext2. Ale my nyni znovu rozjedeme SGI Installer a zformatujeme si
partition, na ktere byl az dosud nas stavajici Linux (ext2 -> xfs).
Instalaci opet nedokoncime, najedeme Linux2, zkopirujeme ho zpatky na
puvodni partition (nyni uz XFS), upravime si /etc/fstab a Linux na
/dev/hda6 muzeme vymazat.

Nyni ocekavam, ze mne ukamenujete. Vim, ze to neni dokonaly zpusob,
prtition na XFS jdou urcite prevest i jednoduseji nez znovu spoustenim
SGI Installeru, ja vsak zatim nevim jak.
Jeste bych rad upozornil na par chyb, ktere jsem udelal. Takze jedna z
nich je v /etc/fstab na konci nuly. Po havarii se XFS neopravi a je
vhodny ke znovuzformatovani. Doporucuji dat jednicky. Dale je vhodne si
udelat boot disketu. Pri nakopnutem lilu je cely postup vyrazne
komplikovanejsi. Pak je dobre upravit /etc/rc.d/rc.sysinit radek 214 if
[ -z "$fastboot" -a "$ROOTFSTYPE" != "xfs" ]; then - nfs na xfs (uznavam
je to dalsi podivnost). fsck.xfs totiz neexistuje. Pozor pak ale na
experimenty s nfs.

A to je vsechno. Jak vidite, co jsem "objevil" je docela silenstvi a tak
bych ocenil kazde vylepseni meho postupu.
Dekuji

--
Vaclav Dvorsky
http://www.hufhendr.net