Instalace gcc-3.0

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Červen 20 12:49:38 CEST 2001

Libor Chocholaty schrieb in Nachricht <3B30728D.D339A561 na gncz.cz>...

>Aha, uz to chapu. To, ze C++ dela symboly s priponou oproti C,
>samozrejme vim. Proste zmenili system pripon, v tom je to.

Ono ide o viac - ABI nie su len nazvy funkcii, ale tiez zalezitosti
tykajuce sa sposobu, ako sa napr. medzi sebou dohodne
rodicovska a detska trieda (vtables, RTTI, ...), ako sa
konkretne robi exceptionhandling a.p.

>Ten humbuk, co se kolem toho rozpoutal je podle meho
>nazoru moc velky.

No, az tak velky sa mi nezdal, ale nemienim tu
flame^H^H^H^H^Hdiskusiu dalej zivit. V sucasnosti je dobre,
ze existuje vyvojarmi "posvateny" kompilator, takze sa snad
po nejakom bolestnejsom prechodnom obdobi situacia
zase ukludni.

>Chapu, ze mnoho uzivatelu - neprogramatoru, kteri
>nevedi o cem je rec, to muze privest k silenstvi.

Programatori si to prelozia, ale problem mozu mat prave
neprogramatori. Budu totiz musiet hladat tak skompilovane
binarne balicky, ktore sa zhodnu s ich konkretnou distribuciou.
Je pomerne jednoduche mat v systeme sucasne rozne verzie
libstdc++, ale je daleko menej jednoduche mat nejaku kniznicu
libfoo verzie 3.4, ktoru by chceli pouzivat sucasne programy
so starym aj novym ABI.

Zdravi
--
                                                Stano