2.4.x a swap

Středa Červen 20 15:46:17 CEST 2001

On Wed, 20 Jun 2001, [windows-1250] Marek Olšavský wrote:

> Na velikost swapu jsem nekoukal, ale kdyz tam ta pamet byla, tak mi pri
> prepinani aplikaci nechrastil disk jak zbesily, ale pouze lehce probliknul.
> Mam neustale pusteny applet, ktery zobrazuje stav systemu a swap v tu dobu
> nelezl ani o pid nahoru.

To je nepodstatna informace, protoze nevime, ktera aplikace sezrala tu
volnou pamet. Vzhledem k tomu, ze jste mezi pouzivanim jadra 2.2.x a 2.4.x
pravdepodobne upgradoval, muze se nakonec ukazat, ze jen nejaky program
"zhloupnul" a vytlacil ostatni z RAM. Jadro by v tom pripade na tom bylo
nevinne.

On Wed, 20 Jun 2001, Petr Cech wrote:

> jo. to dela vzdycky. jenze u 2.2 potom ta data ve swapu uvolnil, kdyz
> byla opet v pameti. 2.4 to dela pomaleji/jinak. viz. dlooouhe diskuse na l-k

Jde o stranky, ktere se v RAM zmenily, jadro je odlozilo na disk a pak je
zase zavedlo do RAM. Zde je kriticky okamzik (stranka by mela ve swapu byt
oznacena jako volna, ale nestane se tak).

Na druhou stranu nova jadra zase nefragmentuji swap a celkovy vysledek by
asi mel byt o chlup lepsi, nez v 2.2.x.

Jestli to dobre chapu, VM by potrebovalo vetsi zasah, nez si zatim kdo
troufnul (vzhledem k tomu, ze by to zavedlo nestabilitu do stabilni rady,
tak se to opravuje pomalu).

--
                        Milan Kerslager