Software RAID

David Haring dave na salsero.ibp.cz
Čtvrtek Červen 21 08:08:01 CEST 2001

pavel.satny na mie.alcatel.cz (Pavel Satny) writes:

> Zdravicko,
>
> mam dotaz ohledne softwaroveho RAIDu. Jde mi o to, jestli je mozne
> forcenout
> prestehovani raidovske komponenty.
> Priklad:
> mam mirror, ktery se sestava z 2x SCSI disku a 1x spare IDE disku. Dojde
> havarii jednoho z SCSI disku a system "prestehuje" mirror na IDE disk.
> Havarii zjistim, shodim system, vymenim vadny SCSI disk a nabootuju.
> No a ted bych potreboval prestehovat mirror z IDE zpet na novy SCSI
> disk.
> [...]

za predpokladu, ze mate recentni verzi ovladace sw raidu a raidutils ano
(nenapsal jakou verzi jadra/raidu/raidutils pouzivate).

provedet v tomto poradi:
raidsetfaulty - zpusobi, ze disk bude prohlasen za vadny
raidhotremove - vyradi disk z pole
raidhotadd    - zaradi do pole novy disk

viz dokumentace k raidutils

zdravi David Haring