2.4.x a swap

Daniel Smolik marvin na sitour.cz
Čtvrtek Červen 21 09:11:44 CEST 2001

Miroslav Petricek wrote:

> Taky mam SMP a musim rici, ze jadro 2.4.2-2smp (RH) mi pripada
> rychlejsi nez cokoliv, co jsem tu mel predtim (pravda, mam 256M).
>
> Pohral jsem si trochu s VM a osvedcilo se mi toto:
>
> # echo 25 30 75 > /proc/sys/vm/buffermem
> # echo 10 10 65 > /proc/sys/vm/pagecache
>
> Tim se da trochu vyladit pomer diskove cache a na odezve systemu
> (zejmena pri nahodnem cteni z disku, startovani programu, atp.) je
> to znat.
No ,konecne dobra rada nad zlato :-). Ja s 2.4.2 taky nemam
problem divne to zacalo byt az z 2.4.5.
Vcera jsem zkousel cvicne vypnou swap. A delat to same bez
swapu. A slo to.
V te 2.4.5 se to opravdu chova divne. Kernel zacne odsypavat
pamet do swapu, ale porad roste pamet, kterou pouziva na
cache.
To me prijde nelogicke. Prece kdyz, swapuju tak to znamena,
ze nemam volnou pamet, ale tak prece nejdriv zacnu zmensovat
cache a ne ji zvetsovat a swapovat to prece musi byt
pomalejsi nebo ne ?

						Dan

--
Daniel Smolik