Nejde root

raven raven na pinerecords.com
Pátek Červen 22 00:06:27 CEST 2001

On Thu, 21 Jun 2001, linux.cz confera wrote:

> Dobrý den,
>
> Pred casem se mi dostal jeden router.Je to 486DX-RH6.1(cartmen)
> defaultne nainstalovan. Jak uz to byva nebylo mi receno
> heslo ani zadne informace. Ok. Rebootnul jsem a pres lilo:Linux S jsem
> se dostal do bashe. Zmenil jsem heslo. Otestoval a nic. Nejde se
> lognout.Kdyz udelam dalsiho usera tak to jde v pohode ale jakmile
> se jedna o roota tak nic. Na tom routru potrebuju zmenit
> routovaci tabulku (tzn. odebrat polozku a pridat polozku). Jenze
> pod normalnim userem to nejde ani kdyz ma GID 0 (tj. root) nastavit
> [...]

nebude to hadam v '/etc/securetty'? nevim, jak se ten soubor jmenuje v RH,
ale muj ve Slackware vypada asi takhle:

# This file defines which devices root can log in on.

# These are the ttys on the physical console:
#console
#tty1
#tty2
#tty3
#tty4
#tty5
#tty6
<cut>

zkousel jste se 'su'cknout user->root pomoci jiz zmineneho 'su'. na tuto
metodu su pokud vim 'securetty' nevztahuje.