Jakou znacku disku - provoz

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Červen 22 09:01:47 CEST 2001

Dobry den,

On Thu, Jun 21, 2001 at 09:35:12PM +0200, Petr Šobáň wrote:

> Toto s těmi ložisky je co? Já jsem měl zato že to nejvíce trpí při
> rozběhu. Takže tomu nejvíce škodí když se budou často zapínat než když
> poběží v kuse.

s tim naprosto souhlasim...

> Všechny OK bez vadných sektorů. Podle mě se na chybovosti HD taky hodně
> podepisuje zacházení s HD.
> Jinak jak máte HD upevněn ve skříni? Správně by měly být pouze 3 šrouby,
> 2 na jedné straně a 1 ve středu na druhé - důvod pokud je přišroubujete
> 4 šrouby tak při chvění dochází k kroucení jejich rámu.

Tak tohle jsem jeste neslysel... Je to ale zajimavy...

Jinak, abych napsal taky neco k off-topic tematu a pripsal si
cerny puntik: mam dojem, ze starsi disky vydrzely vice, zvlaste
SCSI byly dost dobry. Vim o IBM SCSI 1GB disku, ktery jede v
Novellovym serveru dodnes a bezchybne od roku 1994. Na dalsim
jsem rozbehal Linux (tehdy Slack), ktery se dodnes restartuje jen
v pripade, ze vypnul proud a ma jadro (pokud si dobre vzpominam)
tak 1.0.30. Nastesti neni na Internetu... Dela BOOTP a TFTP
server a bootuje z nej cca 180-200 pocitacu... Naprosto
spolehlive.

Co se tyce IDE disku, tak mam dojem, ze to byla a je ducharina a
vetsinou se to bere podle serii, pripadne i dodavatelu (coz moc
nechapu, ale je to tak). Nam tady napr. se zeleznou pravidelnosti
odchazi disky z jedne varky pocitacu. Presne jak tu uz kdosi
psal. Nejmenuju firmu, ale jsou to Monsoon-y a Papilia ;-)))
Jsou v nich Seagate 1.2 GB. Dalsi varka je od jine velke firmy,
kde jsou 2GB Seagate... Takze mam dojem, ze to dost zavisi na
varce, druhu apod.

A jeste k SCSI diskum: muj kamarad pracuje u firmy, ktera dodava
IBM-ka. A tvrdil mi, ze IBM dodava do svych serveru jine disky,
nez do svych diskovych poli. Obvykle jinak maji stejne papirove
parametry (7,2k nebo 10k ot, velikost cache apod...). Oduvodnoval
to vetsim chlazenim v polich apod... I kdyz: minuly rok jsme
zakoupili server IBM a to je tedy lahudka: temer vse je
vymenitelne za provozu, vc. vetraku (dost obrovskych), na
zakladni desce jeste jeden PowerPC604 procesor, ktery se stara
pouze o diagnostiku, zda neco neodchazi... Tam se asi priplaci
nejen za obchodni znacku (mj. zaruka 3 roky se servisem na
miste vymenou vadneho dilu...)

> --
> |            Petr Šobáň                  |

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek