Jakou znacku disku - provoz

Ing. Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Sobota Červen 23 13:59:18 CEST 2001

Z mechanickeho hladiska sa loziska v diskoch opotrebovavaju jen pri
chode disku. Rozbeh im nevadi. Casty rozbeh ale vadi motoru.

> Kdyz si koupite poradny disk, tak ma telo z litiny a nekrouti se
> vam. :-) Libor

Aj tie disky, ktore maju dekel z plechu maju odlievany ram.

V kazdom pripade ale bude lepsie upevnit disk len na jednej strane.
Vtedy sa nemozu do ramu disku preniest sily zo skrine, ked sa tato
deformuje. Asi preto mali servery a drahe masiny ramik, do ktoreho sa
disk zaskrutkoval a ramik sa potom volne zasunul do skrine a
pripevnil sa len na prednej strane.

Okrem toho je uchytenie len na jednej strane pruznejsie, co
zabezpecuje nizsie dynamicke sily posobiace na disk v pripade ze
niekto napriklad zakopne o skrinu.

Z mechanickeho hladiska by bolo optimalne disk uchytit pruzne, s
tlmenim nastavenym tak, aby frekvencna charakteristika ulozenia pri
danych otackach disku bola garantovane mimo rezonancneho pasma.
Otazka je, kto by to zaplatil, ze?

Prijemny den.
--
Ing. Miroslav Cabarka