Jakou znacku disku - provoz

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Čtvrtek Červen 21 22:12:58 CEST 2001

On Thu, 21 Jun 2001, Petr Šobáň wrote:

> Jinak jak máte HD upevněn ve skříni? Správně by měly být pouze 3 šrouby,
> 2 na jedné straně a 1 ve středu na druhé - důvod pokud je přišroubujete
> 4 šrouby tak při chvění dochází k kroucení jejich rámu.

To slysim prvne. Clovek se porad uci. Pokud si dobre vzpominam, tak na
svem harddisku mam stejne jenom 2 srouby a to jen na jedne strane. I kdyz
drive jsem mel WD, ktery nebyl pripevnen vubec, ale sachta byla stejne tak
uzka, ze se ani nehnul. Jinak, abych nebyl uplne OT, tak jsem odvaril uz 2
WD Caviar 1.6 GB (nejporuchovejsi HDD vsech dob) + 1 WD Caviar 540 MB. Ted
mam treba 7 let (?) starej 600 MB Seagate, nejakej 400 MB Quantum nebo co
to je (ten bezi v serveru jako systemovy disk nepretrzite asi rok, desne
rve, ale stale funguje), 4 GB WD (datovy disk v serveru), asi pul roku
nepretrzite bezici 200 MB nezname znacky (asi Seagate) a nakonec 30 GB IBM
DTLA. Muzu tedy zhruba rici, ze je zcela uplne jedno, co je to za znacku,
lisi se to dost i v ramci jedne znacky. V soucasne dobe uz asi 1.6 GB WD k
sehnani neni, to by byl jedinej pred jakym bych varoval. Jo a IBM neni tak
tichej, jak se rika (tj. je slyset), i kdyz je tissi nez treba WD. Ale jak
rikam, je to vcelku jedno. Neco jineho jsou disky do velkych (napr.)
databazovych serveru nebo AV disky, ale pro normalni desktop nebo bezne
servery je to predem neodhadnutelne.

S pozdravem,

Stepan Roh